--------pessoabett!---------

M

Mifellen

Har fått hem ett varmblod. :) (aldrig gått på banan, inte ens tränad för trav :bow: ) När jag rider i paddock behöver jag nästan sitta och rycka i hennes mun för att hon ska lyssna. :crazy: (Jag har ett vanligt 2-delat tränsbett) Jag funderar på om jag ska sätta på ett pessoabett och ha ett delta mellan de vanliga ringen och den nedersta ringen så det inte blir antingen eller... :idea: Fattar ni? Vad tror ni om min idè? Dela gärna med er av tips och idèer! :rofl:
(Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga detta inlägg så det ligger både på ridning och utrustning!)

Julia :banana:

Sv: --------pessoabett!---------

Nej, det tror jag inte är någon bra idé alls.

Ta hjälp av en instruktör och lär dig att rida hästen ordentligt i stället. En häst som förstår vad du vill behöver man inte ha bett i munnen på alls. Hästar är VÄLDIGT känsliga i munnen.

Kanske ska du prova att rida bettlöst? Många hästar lyssnar mycket bra på det.

Ta hjälp av någon som kan lära dig och hästen grunderna!

Problemet sitter inte i bettet.

jag tror det inlägget är ett skämt för att skapa debatt varför annars står det varmblod??
Först måste någon reta sig på att det är ett varmblod mer känd som travare , sedan är ett varmblod faktiskt vilken ras som helst och inte en travare som då säkert trådskaparen kommer hävda.

Trådskaparen har 3 inlägg, bara av det kan det ju ringa ett par varningsklockor

Å andra sidan kan det vara någon som är ny på forumet..hur ska den personen då kunna veta att det brukar gå hett till om man råkar nämna rasen på hästen.?

Jag tror fortfarande det är ett skämt för vem är så korkad i verkligheten??

Ja jag känner att jag upprepar mig hela tiden

Ja det är konstigt för jag känner samma sak.. :angel:
Ska vi hålla oss till en tråd i fortsättningen? du får välja :D

nä ni.. nu ska jag glo på tv :) och sen mocka och ta in hästar.
Ha en trevlig Måndag kväll!

ÅÅHHH får jag välja , va snällt. Då tar jag ridtråden nej förresten jag tar utrustningstråden .....nej jag ångrade mig igen jag tar ridtråden

lär hästen ge efter för tryck, även i munnen. ge eftergift!!!!! så fort den backar eller bromsar på ditt kommando.

Mifellen skrev:
Har fått hem ett varmblod. :) (aldrig gått på banan, inte ens tränad för trav :bow: ) När jag rider i paddock behöver jag nästan sitta och rycka i hennes mun för att hon ska lyssna. :crazy: (Jag har ett vanligt 2-delat tränsbett) Jag funderar på om jag ska sätta på ett pessoabett och ha ett delta mellan de vanliga ringen och den nedersta ringen så det inte blir antingen eller... :idea: Fattar ni? Vad tror ni om min idè? Dela gärna med er av tips och idèer! :rofl:
(Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga detta inlägg så det ligger både på ridning och utrustning!)

Julia :banana:

Tror knappast att det skulle hjälpa er, snarare tvärtom :crazy:

Tycker du ska ta hjläp av en tränare så du lär dig rida hästen till att börja med...

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: igbest
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 148
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag tänkte fråga bara, vad har ni för erfarenheter utav bettet nedan? Det kommer ifrån Fager och modellen heter "John Universal"...
Svar
6
· Visningar
2 187
Senast: Dopy
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 319
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar