Pessoa 3 delat "Magic System"

Carroo

Trådstartare
Hej!
Skulle vilja höra åsikter om Pessoa 3 delat "Magic System" bett, någon som kanske har erfarenhet av det bettet? Är det ett bett i raden av märkes bett som egentligen inte har någon vidare speciell funktion tro eller har det funktioner som verkligen är bra.

Sv: Pessoa 3 delat "Magic System"

Jag använder det. På ena hästen är det helt fantastiskt. Ingenting i handen och hästen är helt annorlunda mot när han går med ett vanligt bett. Den andra är bara jobbig och blir tung. Så det är väldigt individuellt. Men generellt fungerar de bra på hästar som är tjaffsiga i munnen vilken den första jag skriver om är, men inte den andra.

Hur beter sig din häst som fungerar på magic bettet vid användning av ett vanligt bett? Har du haft vanligt två eller tre delat då? Jag har idag ett vanligt tre delat bett men han känns tjaffsig med det, har kollat munnen på honom och där finns inget.

Vanligt tredelat. Han är väldigt tung i handen och blir lätt stressad om det blir för mycket tryck i lanerna.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 405
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 408
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka