Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men tråden handlar inte om någon ridskola eller för den delen någons arbetsmiljö. Tråden är förmodligen felplacerad och borde legat på hästmänniska istället
Det framgick tydligt att det inte rörde sig om en arbetsplatsolycka. Går man och hämtar sin häst i hagen och blir sparkad av hagkompisen så kan jag inte göra någon annan tolkning än att det rör sig om privathästar som man hanterar på sin fritid.
Det framgick tydligt att det inte rörde sig om en arbetsplatsolycka. Går man och hämtar sin häst i hagen och blir sparkad av hagkompisen så kan jag inte göra någon annan tolkning än att det rör sig om privathästar som man hanterar på sin fritid.
Men det handlar om fritid och att ta in sin egen häst, inte om arbete och med mycket stor sannolikhet inte på en ridskola. Tråden ligger inte under hästverksam utan under hästmänniska, en rubrik som är intiktad på privatpersoners problem inte ridskolor och arbetslivsfrågor.
Förutom det har du skrivit spaltmeter i ämnet, jag tror flertalet gör som jag och som mest skummar igenom dina inlägg. Dina trådkapningar börjar bli tröttsamma.
Många och långa svar men jag fattar inte hur jobbets försäkring skulle kunna täcka om jag blir sparkad av en häst hemma?
Tex i somras gick en av mina hästar med en annan häst, vi lånade hage av en utan verksamhet och ingen av oss har någon verksamhet det är hon jag och hennes mamma som hanterar hästarna.
Säj att jag i somras blev sparkad av deras häst när jag skulle ta in min för att rida.
Hur kommer jobbets försäkring in i bilden
Sen kan arbetsgivaren teckna en som både gäller på jobbet och på fritiden, min sambo har det till sina anställda.
Bowman blandar äpplen och päron och morötter och drar in hästverksamhet som drivs proffessionellt och då behöver man en försäkring som täcker arbetsskador. Sen kan arbetsgivaren teckna en som både gäller på jobbet och på fritiden, min sambo har det till sina anställda.