permanent startförbud

Sv: permanent startförbud

Permanent startförbud gäller både för sulky och Monté om jag inte fattat fel.
Eller hur menar du?

Mysaan skrev:
Permanent startförbud gäller både för sulky och Monté om jag inte fattat fel.
Eller hur menar du?

Gäller för både och....

panzy skrev:
det gäller väl bara travtävlingar eller???

Men om man får startförbud så ska du veta att det är någonting allvarligt som har hänt eller häst som har varit oregerlig flertal gånger... Varför ens tänka på att starta monté :confused:

Fast man kan ansöka om det själv också. Jag bad om det när jga köpte min travare som absolut inte ska gå på banan något mer. Endast för att vara säker på att ingen idiot skulle försöka starta honom om jga tvingas sälja honom.

Även jag har ansökt om det då en häst i stallet skulle säljas som ridhäst, han mådde helt enkelt dåligt av att träna och tävla och därför ville jag förvissa mig om att ingen försökte tvinga honom till det igen...

Det gäller trav och monté, men hopp och dressyr och sådant gäller det inte för, antar att det kan vara det trådskaparen funderade över?

panzy skrev:
det gäller väl bara travtävlingar eller???
Permanent startförbud
010612 kl 11.05
Från och med den 1 juli 2001 finns det möjlighet för hästägare att sätta ett permanent startförbud på sin häst.

Det finns en efterfrågan från hästägare som vid försäljning vill förvissa sig om att hästen inte skall kunna tävla igen. Den möjligheten finns nu och ett permanent startförbud kan således aldrig tas bort.
Från STC.
Permanent startförbud gäller bara inom travsporten.
Och det måste man ansöka om.

precis det jag funderade över. ska sälja och vill inte riskera att han hamnar på banan igen då han inte vill men det finns intresse från travfolk i närheten...

men då gäller det inte dressyr/hopp/distans/western osv utan bara trav och monté?

Min gamla pålle är med i lokala hopptävlingar så jag är 99,9% säker på att det enbart gäller inom trav, och för den delen även monté sporten... Men ring STC och kolla läget så får du svart på vitt, även om jag är rätt säker på att det är så som vi sagt...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Alina rider inte bara, hon tränar trav med sin ponny Bullen. Idag får vi veta hur det går till om man vill lära sig köra sin häst, och...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Alina rider inte bara, hon tränar trav med sin ponny Bullen. Idag får vi veta hur det går till om man vill lära sig köra sin häst, och...
Svar
0
· Visningar
387
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
611
Senast: Mli
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka