Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, dessa tre valde själva att lämna forumet, (väldigt tråkigt tycker jag) så där rör det sig inte om någon fortsatt banning.Jag trodde inte ens att någon blev permanentbannade utan att det var tidsbegränsat, att sedan vissa användare skapade nya nick under banningen är varken nytt eller ovanligt, men jag har iaf tagit för givet att de som bannades i slutet av 2019 valde att inte logga in mer.
Ja, dessa tre valde själva att lämna forumet, (väldigt tråkigt tycker jag) så där rör det sig inte om någon fortsatt banning.
Så olika man kan tycka. Jag tycker det har blivit bättre.Verkligen tråkigt. Forumet har blivit mycket plattare
Verkligen tråkigt. Forumet har blivit mycket plattare
Jag har jättesvårt att se hur ett forum så stort som Bukefalos skulle bli jättemycket plattare av att några medlemmar försvinner. Det är ju inte några specifika individer som spelar roll för forumet.
Så olika man kan tycka. Jag tycker det har blivit bättre.
Men är Buke så stort numera, sett till antalet aktiva användare?
Anyhow, jag märker en stor skillnad helt oavsett hur jättesvårt det är för dig att se det.
Jag har som sagt väldigt svårt att förstå hur avsaknaden av några specifika du inkl ,själv saknar, påverkar ett helt stort forum som att de skulle påverka hela forumet.
”Jag inkl.” skulle förmodligen kunna lämna forumet utan att en jäkel skulle sakna mig. Men så är jag ju heller inte värst aktiv i diskussionerna utan läser mest.
Däremot tas ju den exit som *icke nämnda användare* gjort upp i många trådar. Så de har knappast lämnat forumet obemärkt.
Hur menar du ? Är det trist när bannade inte kan vara med? Det finns en anledning till bannimg. Jag tycker det är oerhört skönt slippa påhopp av medlemmar, både för egen del och andra.Konsensus kan ju vara skönt, men rätt trist i det långa loppet på ett diskussionsforum. Tycker jag.
Hur menar du ? Är det trist när bannade inte kan vara med? Det finns en anledning till bannimg. Jag tycker det är oerhört skönt slippa påhopp av medlemmar, både för egen del och andra.
Jag har tagit över den stafettpinnen.Det är många användare genom åren som jag saknar, de senaste är på intet vis unika eller utgör hela formet. Däremot tycker jag det blivit mycket gnälligare här från några användare redan innan de andra valde att lämna och som @Bee säger så är det tråkigt att andra användare lämnat pga att det känt sig utsatta både från kvarvarande och dåvarande användare. Trist när trådar blir låsta pga ömma tår istället för påhopp.
Nåja, några surdegar finns ju fortfarande kvar.
Jag håller med. Och det är där det hela blir så frustrerande - jag saknar de vassa, smarta inläggen och infallsvinklarna, men inte härskartekniken och översittarfasonerna. SÅ trist att de två sidorna tydligen var oskiljaktiga.Diskussion är bra när man håller sig till diskussion. Det är givande. Man kan tycka olika men ändå hålla sig till sakfrågan.
Kamratskap och stöttning är också bra. Buke är en av de finaste som finns när det gäller den biten.
Att en eller flera gaddar ihop sig mot en är mobbning. Det är inte bra.
Att bli dissad och punktmarkerad för den man är och inte vad man skriver är Inte heller bra.
Förstår du vad jag menar, skillnaden alltså. Att bli offer för andras översittarfasoner är fruktansvärt.
det är anledningen till banningen och jag tycker det är bra att @Gunnar satte ner foten där.
Jag tycker det är problematiskt när du och andra diskuterar banningarna såhär, trots att ingen annan än Gunnar och de som bannades vet de exakta anledningarna.Diskussion är bra när man håller sig till diskussion. Det är givande. Man kan tycka olika men ändå hålla sig till sakfrågan.
Kamratskap och stöttning är också bra. Buke är en av de finaste som finns när det gäller den biten.
Att en eller flera gaddar ihop sig mot en är mobbning. Det är inte bra.
Att bli dissad och punktmarkerad för den man är och inte vad man skriver är Inte heller bra.
Förstår du vad jag menar, skillnaden alltså. Att bli offer för andras översittarfasoner är fruktansvärt.
det är anledningen till banningen och jag tycker det är bra att @Gunnar satte ner foten där.
Ja verkligen.Jag håller med. Och det är där det hela blir så frustrerande - jag saknar de vassa, smarta inläggen och infallsvinklarna, men inte härskartekniken och översittarfasonerna. SÅ trist att de två sidorna tydligen var oskiljaktiga.
Nu ska inte heller jag skriva mer om just den, personliga, delen av ämnet.