Sv: Perfekta lektionen
Ja det är underbar känsla!
Såna där tillfällen vill man ha på film (men det skulle säkert inte se lika bra ut som det KÄNNS, så är det alltid...). Jag lyckas alltid få misslyckade lektioner på film...
En gång red jag "lektion" för lillasyrran som satt på läktarn och kollade. Hästen ifråga var en varmblodstravare som jag ridit en eller ett par gånger tidigare. Nu var han riktigt fin! Bar sig skitfint i traven med superlätt stöd i handen! Och galoppen blev så rund och kontrollerad (iaf en av dem!) Underbar känsla, man får passa på att sträcka på sig och le!! Som "emax" gjorde!! man FÅR se snobbig (och glad) ut när man rider!!
Även om inte hela lektionen gick bra så får man spara de bra minnena och låtsas att hela lektionen gick bra!
och när jag red ett halvblod på ridskolan. Vilket steg och takt hon fick! Ridlärarn trodde väl att hon krökte på nacken, för hon tog bort thiedemantygeln för att se om formen var "äkta". Och fett stolt jag var när hon gick precis lika fint utan tygeln!! Sjukt bra självkänsla när man verkligen klarar av att rida bra utan några fåniga inspänningar!
och på ett annat halvblod på ridskolan, men underbar volt i trav och sidvärtsrörelser och perfekta övergångar. Jag var bäst då och jag visste det!! haha, stolt!!
Såna här ögonblick kan man leva länge av!