Perfekt exteriör?

Sv: Perfekt exteriör?

Visst var han det, det var därför jag ville påpeka hur gammal han var när jag tog bilden.

Han beskrevs som "Hanoverian perfection" och fick 10 på typ vid alla tillfällen han visades...

His Highness (Hohenststein - Donnerhall)

historia_bild_002.jpg

:love: Verkligen läcker!
Han är död sedan ett par år om jag inte missminner mig?
(är inte så insatt i avel)

Knapplån

Ja, faktiskt ser dom äldre grabbarna ädlare ut än dom yngre.

Ja, visst gör de. Dessutom är hingstarna på de övre bilderna äldre (mer färdigvuxna i kroppen) på korten än de sista hingstarna (som kan tänkas grovna mer).

Lasandos är den av alla nämnda hingstar i tråden som jag tycker ligger närmast idealet typmässigt, otroligt ädel, högrest och elegant med fantastiskt fin hals.

Liknande trådar

Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 479
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 073
Senast: Freazer
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 428
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10