Perfect fit?

Zaria

Trådstartare
Hej

Såg att de hade ett nytt foder på Ica idag som verkade hyffsat,då hans vanliga foder inte fanns så köpte jag det för att prova och kisse gillade det...Vad tycker ni om fodret om någon känner till det?

Verkar vara bättre än Friskies och dyl iaf.

Sv: Perfect fit?

Det är tillverkat av samma tillverkare som gör Wis*as, står bak på påsen om man läser det som knappt är läsbart... Skit enligt mig. Mjau är det enda fodert som finns i vanliga mataffärer som jag skulle kunna tänka mig ge mina katter, men väljer att inte göra det.

Men vad grundar du detta på? Enbart tillverkaren?

Man måste ju läsa vad det innehåller också, inte bara gå efter att 'dyrast är bäst.'

Jag vet att flera kattuppfödare anser att Perfect Fit är precis lika bra som exempelvis RC, fast billigare.

Och frågar man min katt är det ingen tvekan om att PF är godare.

Måste fodret vara dåligt bara pga tillverkaren?

Läser man innehållsförteckningen så verkar PF mycket bättre än Whiskas näringsmässigt.

Jag går absolut inte efter att "dyrast är bäst", har köpt dyrt foder till mina katter (jag räknar inte RC som dyrt) och det gick inte hem alls. Det kan hända att det är något bättre än Whiskas, men det känns som dom bara har designat påsen på ett snyggare sätt för att lura folk, men är det från samma tillverkare så är ju chansen väldigt stor att det är samma råvaror i alla produkter, och dom har ju inte det bästa ryktet. Det finns mycket som katter tycker är gott, det betyder inte att det är bra för dom (mina älskat t.ex. att tugga på plast :smirk: ).

men vad är set som är så dåligt med ica foder?
Bara nyfiken nu.
Min morbros katter tex, den ena är 17 år o den andra är ett par år äldre. e har levt på ica mat hela livet o har aldrig vcarit sjuka o väldigt sunda o välmående.

Det är tillverkat av samma tillverkare som gör Wis*as, står bak på påsen om man läser det som knappt är läsbart... Skit enligt mig. Mjau är det enda fodert som finns i vanliga mataffärer som jag skulle kunna tänka mig ge mina katter, men väljer att inte göra det.

Mjau är det enda torrfodret från vanliga affärer som mina katter äter. Alla andra ratar de. Oavsett märke och smak..

Det finns mängder av trådar om detta, och alla tycker olika, jag tycker inte det håller samma kvalitet (förutom Mjau) som andra foder och jag har erfarenhet av att katter blivit sjuka så jag väljer att inte ge dom det. Vissa katter är känsligare än andra och behöver speciellt foder, men vissa katter klarar sig säkert alldeles utmärkt på "ica-mat".

Är det Waltham du menar? När det gäller tillverkare och forskning kring djurfoder är det en djungel. Mars Inc. ligger bakom både Royal Canin och Whiskas mfl. och det är Mars Inc. som ligger bakom skapandet av Waltham. Den mesta forskning som berör de foder som ingår i Marsträsket kommer från Waltham.

Nu vet jag inte om det var Waltham eller Mars Inc. du syftade på, men om så var fallet skulle man lika gärna kunna säga att Perfect Fit är lika "bra" som Royal Canin för det är samma tillverkare bakom. ;)

Vill minnas att Perfect Fit var snarlikt djuraffärstorrfodren när jag kollade in innehållsförteckningen. Om det sedan är bra eller dåligt är en annan femma.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
974
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama