peppa mig! jobbigt med hoppningen :S LÅNGT MEN VIKTIGT!

F

fenny_92

ja är då inbiten dressyrare med en helt underbara ponny som kan allt till msv dressyr, msv a hoppning:) själv har ja alltid ridit dressyr och bara hoppat för "skojjskull". För 2 år sen sket sig allt (detta va inte med hästen ja har nu) som gäller hoppningen, detta skriver ja här eftersom nästan ingen hemma i stallet vet var min rädsla/inte kul känsla kommer ifrån...ja har helt enkelt inte velat berätta varför (håller de nog hemligt resten av livet om de verkligen inte behöver sägas), detta tänker ja inte göra här heller men nu vet ni iaf grunden. efter att allt gick skit en tid så slutade ja helt å hoppa helt (med alla hästar ja red) så de blev bara dressyr vilket va helt ok för mig eftersom de är de ja tkr är roligast och har haft mest framgångar med...

nu har ja som sagt en helt underbara annan ponny som kan allt! :love: iaf så nära man kan komma:) MEN ja har börjat hoppa för min super gulliga hoppkommpis(18år och har alltid hoppat så se de inte som nån dålig tränare) de har gått jätte bra och ja börjar nästan tycka de är kul med hoppning igen. så nu har vi tsm bestämmt att den 25nov ska ja å ponnyn in på bana! de blir nog clearround 80cm och LB el. LA, detta för att ponnyn hoppar bättre på lite högre så han får tänka lite. så säg inte att ja ska hoppa läge för de är inte de utan isåfall tvärtom, höjderna är inte mitt problem alltså...

problemet är att ja är jätte nervös redan nu och att de känns som att min rädsla kommer till baka, tävlar lok/reg dressyr så de är nog inte själva grejjen men då tävla som är jobbigt för mig. Detta är ju bar klubb och ponnyn kan ju sin gejj så varför ska ja behöva va så nervös (pågränsen till rädd)? snälla ge mig litte pepping och goda råd känner att ja ändå behöver in på banan nån gång och nu går de ju igentligen jätte bra, han hoppar tex allt även lässkigahinder, när han kommer fel på, för sakta för snabbt,i alla lägen verkligen:love:! de kan ju inte blir bättre men men min rädsla behöver peppas bort.. HJÄLP MIG SNÄLLA :bow:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: peppa mig! jobbigt med hoppningen :S LÅNGT MEN VIKTIGT!

Med en så schysst och klok ponny har du inget att oroa dig för! Och jag tror att går det bara vägen första gången (vilket det naturligtvis gör ;)) så kommer rädslan släppa. Lita på hästen.

Lycka till! :banana:

Med en så schysst och klok ponny har du inget att oroa dig för! Och jag tror att går det bara vägen första gången (vilket det naturligtvis gör ;)) så kommer rädslan släppa. Lita på hästen.

Lycka till! :banana:

tack så mkt :) nej utan han hade ja aldrig vågat.... jo vik na ju hoppas de fanns ju faktiskt en tid när ja tyckte de va kul att hoppa och inter va de mindsta rädd, hoppas de kan bli så igen

Det kommer gå hur bra som helst! Försök inte tänka så mycket på tävlingen, det har ju trots allt gått bra på träningarna och om han är en rutinerad tävlingshäst (dressyr) kommer det gå strålande. Ett bra tips precis innan tävlingen är att föreställa sig hela ritten och att allt går lysande. Gå banan många gånger och tänk efter noga hur du ska rida, då blir du säkrare och förmodligen lite lugnare:)
Lycka till!

Det kommer gå hur bra som helst! Försök inte tänka så mycket på tävlingen, det har ju trots allt gått bra på träningarna och om han är en rutinerad tävlingshäst (dressyr) kommer det gå strålande. Ett bra tips precis innan tävlingen är att föreställa sig hela ritten och att allt går lysande. Gå banan många gånger och tänk efter noga hur du ska rida, då blir du säkrare och förmodligen lite lugnare:)
Lycka till!

tack:) ja och han har hopptävlat tom 130 så ja borde ju överleva:P

Ja men då är det ju absolut inga problem!!!!
Håller tummarna, du får berätta hur det gick sen:)

Tänk såhär :
Vad är det för speciellt med en tävlking?
Jag och hästen får ju komma ut och ha kul. Vi kommer inte skämma ut oss, jag litar på min ponny och mig själv. Jag har hoppat mycket svårare saker än detta, och vi älskar båda att hoppa ;)

Ja men då är det ju absolut inga problem!!!!
Håller tummarna, du får berätta hur det gick sen:)

hi hi näe de borde ju iaf inte va de...:)
jajemen de ska ja::D

Tänk såhär :
Vad är det för speciellt med en tävlking?
Jag och hästen får ju komma ut och ha kul. Vi kommer inte skämma ut oss, jag litar på min ponny och mig själv. Jag har hoppat mycket svårare saker än detta, och vi älskar båda att hoppa ;)

jo de är ju klart! men de sista de är ju just de som är mitt problem :ja gillar verkligen inte att hoppa, iaf inte just nu...

Peppdans: :banana::bump::banana::bump::banana:

Det är nog det du behöver mest i det här läget. Dessutom skulle det kanske hjälpa om du berättade det för någon?

Om din ponny är så säker och duktig har du nog inte mycket att oroa dig för :) min syster var super nervös när hon skulle tävla hoppning med mig ponny, så vi såg det mer som träning. Det är inte tävling än på ett långt tag,så du kanske kan tänka att det bara är en träning? det fungerade super för henne iaf. Då kände hon sig inte lika nervös/rädd. Lycka till iaf!

Peppdans: :banana::bump::banana::bump::banana:

Det är nog det du behöver mest i det här läget. Dessutom skulle det kanske hjälpa om du berättade det för någon?

hi hi nice dans :D XD mmm kanske, nårra vet iaf bla hon ja hoppar för....

Om din ponny är så säker och duktig har du nog inte mycket att oroa dig för :) min syster var super nervös när hon skulle tävla hoppning med mig ponny, så vi såg det mer som träning. Det är inte tävling än på ett långt tag,så du kanske kan tänka att det bara är en träning? det fungerade super för henne iaf. Då kände hon sig inte lika nervös/rädd. Lycka till iaf!

jo de får nog bli nått sånt fast ja är en sånn som har stora förväntningar på mig själv och vill göra allt perfekt, dvs typisk dressyrare :P men men man kan ju försöka

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 422
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 805
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 906
Senast: cassiopeja
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka