Pensionssparande

Philosophia

Trådstartare
Jag är lite sent ute med att ändra mitt pensionssparande efter att avdragsmöjligheten har sänkts. Vad ska man välja istället - kapitalspar pension eller investeringssparkonto? Jag fyller 40 år i år och tänker väl arbeta i 25-30 år till åtminstone.

Banken rekommenderar investeringssparkonton, iaf till mig och min sambo. Jag kör på med samma fond jag har i tidigare pensionskontot, är för lat för att sätta mig in i det hela ytterligare.
Om man inte är för lat så finns/fanns en fantastisk tråd, här på senior tror jag, om sparande och hur man kan tänka.

Banken rekommenderar investeringssparkonton, iaf till mig och min sambo. Jag kör på med samma fond jag har i tidigare pensionskontot, är för lat för att sätta mig in i det hela ytterligare.
Om man inte är för lat så finns/fanns en fantastisk tråd, här på senior tror jag, om sparande och hur man kan tänka.

Tack för tipset! Jag snokar rätt på den. :)

Liknande trådar

Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 639
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Rosett
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
340
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vet att detta är en fråga som ligger många varmt om hjärtat och kan förstå varför. Men för mig är det ingen självklarhet. Frågan är...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 904
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar