"Penselsvans"

Sv: "Penselsvans"

Man klipper bort håret på sidorna 1-2 dm vid svansroten.

Annars ser de ut som rotborstar därbak:D
 
Sv: "Penselsvans"

När svansen är formad som en pensel längst ner, tycker att det ser så dumt ut när den är rak...har en nordis som jag tror skulle vara jätte fin i "penselsvans". Vet bara inte något annat namn...:D Någon som fattar nu då???!!!
 
Sv: "Penselsvans"

Emmah.S skrev:
När svansen är formad som en pensel längst ner, tycker att det ser så dumt ut när den är rak...har en nordis som jag tror skulle vara jätte fin i "penselsvans". Vet bara inte något annat namn...:D Någon som fattar nu då???!!!



jag tror jag vet vad du menar, om jag tror rätt :P . Det är lite som när människan klipper upp sitt hår, det blir att svansen är som en pillspets där ner, :) hehe du kan ju alltid testa, taglet växer juh ut igen :idea:

5370027.jpg
 
Sv: "Penselsvans"

Hehe..jo de va så ja menade :) bilden var ju helt fantastisk :D liknar den rumpa som ska få "pensel/pil" svans, dock liiiite rundare och inte lika oval :D
 
Sv: "Penselsvans"

Jag har fått lära mig att klippa såhär (vet inte om det ger den effekt du vill ha) :

- En person har sin arm mellan svansen och rumpan dvs under svansroten så högt upp det går så att svansen lyfts.

- Klipp rakt av i lagom längd.

/Maria
 
Sv: "Penselsvans"

krambanan skrev:
Jag har fått lära mig att klippa såhär (vet inte om det ger den effekt du vill ha) :

- En person har sin arm mellan svansen och rumpan dvs under svansroten så högt upp det går så att svansen lyfts.

- Klipp rakt av i lagom längd.

/Maria

Hur i hela fridens namn får du till en penselsvans med den tekniken?? :p
 
Sv: "Penselsvans"

Det ger bara rak svans, det är för att man ska veta hur mycket man ska klippa, man ska lyfta svansen så mycket som hästen gör när den bajsar
 
Sv: "Penselsvans"

lilstar skrev:
Det ger bara rak svans, det är för att man ska veta hur mycket man ska klippa, man ska lyfta svansen så mycket som hästen gör när den bajsar

Om den lägger svansen lixom över ryggen när den bajsar då..:confused: :o

:D :D :D

Har aldrig klippt svans så eller ens tänkt på det... mycket intressannt.. Men om man håller svansrotsspetsen rakt ut bakåt så svansroten står rakt ut från hästen(om hästen tillåter;) ) och sedan klipper rakt då...? :D
 
Sv: "Penselsvans"

...eller så låter man svansen hänga rakt ner och så klipper och formar man den som man vill ha den...
 
Sv: "Penselsvans"

Låt någon lyfta upp svansen genom att lägga sin arm under den.
Sen tar du och börjar trimma försiktigt runt om hela svansen så att ytterhåren blir kortare än innerhåren. Glöm inte att du måste trimma runt hela svansen och inte bara på sidorna av svansspetsen.
En sax med trimknivar som man har hos frisör och hundtrim är bra att använda. Klipp inte för kort bara.
Anledningen till att någon ska lyfta svansen är för att när hästen går i form så lyfter den upp svansen en bit och då är det tråkigt om någon har klippt den för kort;)
 

Liknande trådar

Hästvård Alla tips mot kliande hud på häst mottages tacksamt. Salvor, fodertillskott, tvätt etc. Ska till hööks över helgen märkte att där finns...
Svar
15
· Visningar
753
Senast: Vinur
·
Fritid Som rubriken lyder. :D Vi ska bila från Ålesund till Stockholm i mitten på juli, och planerar en övernattning på vägen hem. Några...
Svar
1
· Visningar
163
Senast: lil-sis
·
Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
570
Senast: Caoimhe
·
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 277
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp