Pengar har inte dragits från mitt konto

Fantasipyjamas

Trådstartare
Hej!
Jag köpte en telefon från tele2 för en vecka sedan, med nytt abonnemang som innebär nummerflytt.

Jag fick telefonen efter 4 dagar, nummerflytten skulle dröja. Helt ok. Men pengarna har inte dragits från mitt kort än. Det är ändå 9 dagar sen jag köpte den, jag betalade med kort på nätet.

Jag ska förstås kontakta dom, men jag undrar om någon annan känner igen det här? Jag har aldrig varit med om att det tar så lång tid.

Känns lite konstigt att dom skickar mig en telefon för 7000kr utan att ta betalt.

Ps. Pengarna står inte heller som reserverade.

Jobbade på Tele2's kundtjänst fram tills nyligen. Hade en kund som också råkat ut för detta. Det enda vi kunde säga då var att det ligger en "begäran" på att dra pengar och det kommer dras men kan inte säga när. Så kunden fick tyvärr promenera runt med en stor summa på kontot. Så antagligen kommer dina pengar dras någon gång. Ring och kolla med dom annars :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 013
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 911
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Beställde en grej på nätet den 29:de februari och betalade direkt via mitt kort. Betalningen låg sen som skyddat belopp. Nu på morgonen...
Svar
12
· Visningar
1 786
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 240
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter