kolblakkur
Trådstartare
Jag bor i en hyfsat stor stad, centralt. Jobbar i en närliggande ort. Det tar mig runt 20-30 minuter dit med kollektivtrafiken. Kanon med andra ord. Dock så har jag hästarna lite längre bort...
2,5 mil. Det tar 20 minuter med tåget sedan tar det 20-25 minuter på cykel. Jobbet ligger söderut och stallet ligger mer åt nordost
I nuläget är jag bara i stallet 3 dagar i veckan, max 4. Detta räcker inte för mig känner jag
Detta är pga pendlingen. Jag kan skaffa körkort men då känner jag att det blir en alldeles för dyr historia. Kommer att betala runt 3500:- för stall, foder, strö och hage i månaden
Skulle det bli bensinpengar på detta så blir det alldeles för dyrt enligt mig. För 3500:- får jag en bra stallplats som är central. Problemet? Tja, mitt val av ras
,att jag vill ha lååång utevistelse samt skogen i närheten. I denna kuststad finns inte skogen förrens efter just dessa 2,5 mil
Eftersom jag kör med inriktning trav och brukskörning lockar inte ridbana och ridhus... I stallet jag står nu har jag 60 (!!!) mil körvägar.
Hur skulle ni gjort?
Hur skulle ni gjort?