K

knasenknas

ska börja ge det nu, men ska jga sänka på havren el betforn då?
 
Sv: pellets

Vad är det för pellets?? Det finns ju en hel del...
 
Sv: pellets

Och mer? Krafft har en väldig massa sorter i sitt sortiment...

Vad vill du uppnå med foderbytet/tillägget?

Är dina hästar i lagom hull och muskler redan nu bör du ju såklart ta bort motsvarande mängd energi och protein som du vill lägga till med det nya fodret. Ska du ge fodret som tillägg är det i princip bara att lägga till det på det du ger redan nu.
 
Sv: pellets

Det finns en massa olika sorters pellets i Krafft´s sortiment tex Groov, Nya Groov, Grund, Rehab, Ponny, Lucern m.fl.
 
Sv: pellets

Krafft Grund? Den säcken är helblå.

Krafft Grund är ett helfoder, alltså ett foder man ger som enda foder utöver grovfodret (Hö, hösilage).

Men precis som allt annat kraftfoder så är en höanalys ett måste för att veta vad och hur mycket man ska ge om man ens behöver ge kraftfoder.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag brukar ge mina kallblod Krafft miner original under sommarhalvåret eftersom de äter det utan någonting annat till, men jag skulle...
Svar
11
· Visningar
1 034
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 129
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 765
Senast: Bee
·
Hästvård Brottas med mugg/rasp just nu och idag kom svaret på odlingsprovet. Han har två bakterier varav den ena är resistent. Fick då hippotrim...
Svar
8
· Visningar
721
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp