Pellets utgångsdatum?

Tinkerkorsning

Trådstartare
Hej, har hittat proteinpellets (Granngården) kvar i en tunna som jag inte har använt. Det köptes juni förra våren, är det bara att slänga det nu?
Vet ni hållbarheten?
 
Hej, har hittat proteinpellets (Granngården) kvar i en tunna som jag inte har använt. Det köptes juni förra våren, är det bara att slänga det nu?
Vet ni hållbarheten?
Vad står det på säcken ? Utgångsdatum?? Eller är de uthällda i tunnan? De har ju legat över ett år... Jag skulle inte ge även om det inte är farligt.
 
utgångsdatum brukar handla om vitamingaranti
Verkar de fräscha och luktar gott kan du nog använda dem. Har de härsknat så luktar de inget vidare, i så fall passar de bäst på komposten/gödselstacken...
 
Har inte säcken kvar, inget fel på form eller lukt. De kanske är ok men säkert förlorat lite vitaminer så egentligen är det ju inget fundera över.
Tack för era svar och synpunkter!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
909
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 036
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 427
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp