Pellets utan havre.

Sorbe

Trådstartare
Jag fick en förfrågan idag om vi hade pellets utan havre och så något med müsli. Jag kunde inte besvara frågan och är bara nyfiken ifall personen ringer igen.

Pellets utan havre? Vet inte om det var något särskilt märke han var ute efter, men Krafft?

Sv: Pellets utan havre.

vet inte om krafft har det, men mustang har både pellets och müsli utan havre.

Hippo har en havrefri pellets som heter Cool.
Jag tror inte att Krafft har någon, iallafall är det havre i deras "vanliga, gamla" peodukter som Grund o dom. Ska va om de har kommit med nåt nytt i så fall.
De har en ny serie müsli men vet ej om det är havre i den. kolla deras hemsida. krafft.nu

Hippo har även en havrefri musli, heter Harmoni

Åsebro har ett foder som heter Cool. Har faktiskt stor effekt på heta hästar... :D

tror nog många har havrefria foder, men många har nog även havre i fodret utan att man kankse tänker på det eftersom det är i peletsform.

Havreskalen i Rehab brukar inte påverka sådana hästar som 'inte kan äta havre', men är som sagt havrefri men inte havreskalfri.

Annars vet jag på rak arm bara Mustang Orginal, finns i både musli och pelletsvariant. Musli finns ju flera, t ex Betamix och Hestekraft, Granngårdens musli osv.

Eggersman har massor med musli utan havre, t ex: cool musli, equi de luxe musli, natur musli, classic mix, F-musli osv osv osv.

De har också en hel del pelletsfoder utan havre, t ex High energy, ReVital Cubes, Derma Vital Cubes etc.

Eggersman är de som har mest 'heltäckande' havrefritt sortiment, de har också havrebaserade eller havrskalsklibaserade produkter.

Det finns massor av havrefria müslis, men ganska få havrefria pellets.

Några pelleterade foder:

Gains Easy Go Cubes
Hippo Cool
Mustang Original - men jag tror den innehåller havrefiber?

Några müslis:

Hippo Harmoni
Mustang Original
Eggersmann Cool Mix

Eggersmann Classic Mix
Eggersmann Kräuter Müsli (tror jag den heter)
Edel Müsli

Marstalls havrefria müsli

D&H Har en havrefri müsli också som jag inte kommer ihåg vad den heter!

Jag fick en förfrågan idag om vi hade pellets utan havre och så något med müsli. Jag kunde inte besvara frågan och är bara nyfiken ifall personen ringer igen.

Pellets utan havre? Vet inte om det var något särskilt märke han var ute efter, men Krafft?

Salsa HavreFri Mix

samt att man kan få deras Salsa StallMix (blandas med avseende hur grovfoderanalysen ser ut som ett komplement till grovfodret) kan fås havrefri helt och hållet

www.salsafoder.se

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
635
Senast: WildHorse
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 014
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 880
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 917
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka