pellets till kaninungar

C

cayl

hej! någon som verkligen vet vilka kanin pellets som är bra?? finns så många olika o inget verkar bra om man kollar innehållet. vad ger ni o varför just detta?
mvh cayl

Sv: pellets till kaninungar

Vi ger våra, vuxna och ungar, samma foder, Svenska Foders Kanin och Marsvin, blandat med Spillers Herbmüsli, blandat antingen 50/50 eller 60/40, beroende på hur hög proteinhalt vi vill ha, jag har tyvärr inte innehållsförteckningen på någon av dem här.
Det har inte direkt hög växtråd tror den ligger runt 13-14% men sålänge man ser till att alltid ha bra hö, så mår kaninerna toppen oavsett.
Vi har testat en del olika pellets och detta är det enda som har fungerat lika bra på både stora och små kaniner, likaså även ungar och vuxna, de har toppenfina pälsar, bra form, och kaninerna älskar det :)

Vill du se olika sorters pellets rekomenderar jag starkt: kanin-net under "Skötsel och om sjukdomar" så har de mängder med olika pelletssorter och deras innehållsförteckning.

/Anna

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
490
Senast: Nikan
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
349
Senast: Ponylove
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 567
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?