pelham och remont?

Sv: pelham och remont?

En veterinärbesiktning där något fel upptäcks ger ingen diskkvalifikation, däremot kan veterinären ge startförbud eller beordra att ryttaren rider på hackamore om det är en öppen klass som tävlar vid exempelvis tandproblem.

Lydiga hästar är väl inte lika flashiga kanske, vad vet jag?

Problemet är inte lydigheten utan problemet är stt tempot ska vara så högt och hästarns så trissade att de inte hör på, på tävling,..

hästar kan tydligen ridas med halsrem hemma, men på tävling är de och förväntas de vara så på att de inte har "tid" att lyssna....= nödbroms nödvändig...?

Konstigt nog tycks det kunna bli det.
Hackamoret ska alltid med utifall hästen får sår i munnen så man inte behöver bryta tävlingn pga. det, lät en landslagsryttare informera mig om.... :laugh:

Nu ska jag göra frågan ännu svårare =)

Hur är det med ett Rambo micklem träns?
Om man har ett sådant, hur gör man då med stång?
Det är ju nästan halva remont och halva engelskt kan man säga....

Jag kan göra det enkelt och svara, varför skulle man ens vilja använda det?;)

Nu ska jag göra frågan ännu svårare =)

Hur är det med ett Rambo micklem träns?
Om man har ett sådant, hur gör man då med stång?
Det är ju nästan halva remont och halva engelskt kan man säga....

Man använder helt enkelt ingen stång, då det inte är tillåtet.:D

Enligt min uppfattning ska man kunna rida med vilken nosrem som helst om man har fullcheek-bett. Är ju i princip ett "vanligt" bett utan hävstångseffekt fast det har parerstänger utanpå, så att säga.
Rätta mig gärna nån om jag har fel...

Jo men precis, det var så jag också tänkte. Dock kanske det inte blir lika mycket rörlighet?

På fullcheekbett får du ha vilken noggrimma du vill på tävling.

/Malin

Okej tack! :)
Tack för svar båda ni!!

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Ajda
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
387
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
730
Senast: Fiorano
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar