Pelham gummiklätt eller ej ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Koko_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 366
K

Koko_

Ja, ni som rider på Pelham, har ni gummiklätt eller ej ? för och nackdelar? Jag tycker att det gummiklädda verkar ganska tjockt eller ?

Nu vill jag inte ha en disskution om att rida eller icke rida på pelham :cool:

/Koko_

Sv: Pelham gummiklätt eller ej ?

jag har använt båda och båda har funkat bra eftersom dom var anpassade till den aktuella hästen :smirk:

De som är i gummi är tyvärr ofta väldigt tjocka, vilket innebär att många hästar inte får plats med det i munnen, vilket i sin tur innebär att hästen inte trivs på det. Hittar du ett amalt gummibett är ju detta dock mildare än ett tränsbett, efterosm det ger efter för tryck och formar sig lite.

Ett gummiklätt skulle aldrig rymmas i Pinkys mun, så valet är inte så svårt... :smirk:

Vi har haft ett delat gummiklätt och det är inte tjockt....

Det finns ju varianter med tunnare gummi och såna som är helt böjbara, men jag menar de "gamla vanliga" svarta... ;)

Jag föredrar utan gummi, då det blir så nedrans tjockt :crazy:
Har aldrig sett ett SMALT gummiklätt.

Medryttarhästen har ett med gummi men det är jädrans tjockt och han trivs inte så bra med det. Du kan ju annars ta ett utan och tejpa så blir det lite mjukare om du inte hittar ett smalt! Om du nu gör det måste du säga vart!!

Nora skrev:
Du kan ju annars ta ett utan och tejpa så blir det lite mjukare om du inte hittar ett smalt!

Då blir det ju bara tjockare och mer obekvämt. :crazy:

Jo men inte lika tjockt som ett "färdiggummat". Varför skulle det bli obekvämt? Om det är ett lite mjukare bett man vill ha...

det gummiklädda är väldigt tjockt, jag och min häst gillar det inte

det finns ju typ happymouthpelham å de tycker ja bättre om, e inte alls lika tjockt som gummiklätt

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: dukie
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 068
Senast: Sesca
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 207
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden