Pdf i Excel

Sv: Pdf i Excel

Du har det "programmet" installerat så du kan spara i pdf från Office-paketet?

För isåfall brukar den knappen ligga i samma verktygsfält som vanliga skrivaren ligger i eller så kan man lägga till den där på det vanliga sättet.

Finns ett program som heter Pdf-creator och som efter installation lägger sig som en skrivare. När du vill spara ett dokument använder du dig av skriv ut & väljer pdf-creator och vips har du ett pdf dokument
Kollade och det funkade med excel oxå

Jag har ingen skrivare kopplad till datorn vilken den högljutt beklagar sig när jag trycker på "skriv ut"...

Var kan man få tag i programet "pdf-creator"?

Jag använder CutePDF, mest för att konvertera .doc till .pdf , men den fungerar i Excel också.
Det program nilema tipsade om verkar fungera på samma sätt :)

Använd menyn i Excel istället för print-knappen:
Arkiv > Skriv ut.

Då bör du få upp ett mindre fönster:
Excel.9.gif

I rullisten(Name) väljer du CutePDF Writer eller motsvarande program du har installerat :)

Som sagt, det gick inte att trycka på skriva ut för då protesterade datorn....

Efter det att du installerat detta program så kommer Pdf c att lägga sig som en virituell skrivare och då ska det funka

Ok, men som nilema säger så måste du då ladda hem nåt av dom här programmen för att det ska funka!

Liknande trådar

IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan...
2
Svar
34
· Visningar
807
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Sitter och jobbar hemma. Jag har en laptop med ganska mycket minne. Jag kör allt lokalt på C jag gör förändringar i en fil (cad) och...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: fejko
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30