PayPal, få betalt

Lena Furberg

Trådstartare
Någon här som får pengar via Paypal? Jag har ett Paypalkonto i mitt företag, och gjorde en överföring den 2 dec. På min Paypalsida står det att transaktionen är "avslutad" sen igår men inga pengar syns på kontot. Tidigare har det gått rätt snabbt.

Hur länge brukar man få vänta? det står att det ska ta c:a 2 dagar, MEN kan ta uppemot 30!!! Det är väl länge, tycker jag....... :( Jag har Handelsbanken så det borde ju inte vara några problem?

Sv: PayPal, få betalt

Är det du som skall få pengar?
Isf sitter de på ditt paypalkonto, du måste göra en överföring för att få dem till vanligt bankkonto. Det kostar lite, man brukar ofta be den som betalar stå för den extra kostnaden.

Är det du som skall få pengar?
Isf sitter de på ditt paypalkonto, du måste göra en överföring för att få dem till vanligt bankkonto. Det kostar lite, man brukar ofta be den som betalar stå för den extra kostnaden.

Jag har gjort en överföring. Till mitt företagskonto. Och det har fungerat snabbt tidigare. Nu står den som överförd och "avslutad" men pengarna tycks sväva in nån cyberrymd för på mitt konto finns de inte, och det är samma konto som tidigare..... :confused:

Jag gjorde överföring från mitt dåvarande paypalkonto till mitt bankkonto, då svävade pengarna 16 dagar någonstans i cyberrymden. Använder ej paypal mera!

Jag gjorde överföring från mitt dåvarande paypalkonto till mitt bankkonto, då svävade pengarna 16 dagar någonstans i cyberrymden. Använder ej paypal mera!

:nailbiting:
Men finns det nåt alternativ när man t.ex. idkar näthandel...? Vad mer kan man använda? Paypal är ju så smidigt (till nu.....)

Kontaktade du dem för besked om var pengarna höll hus?

min kompis som bedriver näthandel säger att Payson är mycket bättre än paypal. Själva använder jag paypal hitils

Payson ägs av Paypal så det borde vara samma. Det är den svenska varianten.

Jag har använt Paypal rätt mycket och pengarna har alltid flyttats direkt. Men de kanske kör en fuling när det är mellan ens egna konton. De tjänar ju ränta på att ha pengarna några dagar, men det funkar ju inte när folk köper saker.

Nej, paypal och payson är inte samma. Payson ägs av Svea ekonomi.

Är Payson lika bra? Samarbetar de med Tictail? Jag blir lite sur när banker etc behåller pengar I tomma intet utan anledning - de måste ju ha miljoner på sina konton på det här viset, som de får ränta på! Nån dag är väl ok, de ska ju också tjäna nåt, men inte hur länge som helst! :mad:

Paypal är ju ett amerikanskt företag. Payson är svenskt. Jag har använt båda i min verksamhet och tycker payson är bäst och snabbast och flest väljer att betala med dem. Vill du ha en billig webshop med bra funktioner så kan du istället för tictail kolla textalk. :-)

Senast ändrad:

Jag ska fråga min kompis om det. Hon använder payson i alla tre affärer tror jag ^^

Är Payson lika bra? Samarbetar de med Tictail? Jag blir lite sur när banker etc behåller pengar I tomma intet utan anledning - de måste ju ha miljoner på sina konton på det här viset, som de får ränta på! Nån dag är väl ok, de ska ju också tjäna nåt, men inte hur länge som helst! :mad:

Det är ju den floatingen de lever på :mad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 786
Senast: nickan1
·
Äldre I höstas sålde jag ett hus och papper skrevs i slutet på september att tillträdet skulle ske 29okt. Huset stod ändå tomt så för min del...
Svar
6
· Visningar
962
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 586
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag har pluggat fram till nu den 11 juni, då avslutas min sista kurs. Jag har under studietiden jobbat extra via ett bemanningsföretag...
Svar
12
· Visningar
1 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka