Sar

Trådstartare
Jag är intresserad av att köpa en sadel från England. Jag är rädd att bli lurad och skulle vilja veta lite mer om hur man kan betala "säkert", jag vill ju veta att jag verkligen får hem samma sadel som jag budat på... Hur fungerar det med PayPal ( vilket jag aldrig någonsin använt) får säljaren ut pengarna först efter att jag mottagit sadeln och godkänt den? Eller finns möjligheten att skicka med postförskott från England? Hoppas jag lagt tråden i rätt forum...

Med Paypal får säljarna pengarna direkt, det krävs inget godkännande av dig i efterhand. Jag har köpt 5-6 sadlar från England. Det har gått bra med alla och har varit väldigt lönsamt. Man får gå lite på magkänslan och om det är på eBay så kan man ju kika på om säljaren har några omdömen, hur många de är och om de är bra eller dåliga.

PayPal är väldigt säkert att använda, jag har aldrig haft problem med dem. Jag har iofs också köpta extremt dyra saker (6000+ i SEK) och betalat med ett vanligt kort direkt men då var det från en väldigt välrenommerad säljare.

Paypal har den säkerheten att om man blir lurad kan man starta en process via Paypal. De betalar dig pengarna och kräver i sin tur pengarna från säljare.
Är det genom Ebay är du också försäkrad genom deras garanti så de går in och löser konflikter.

Jag är jättenöjd med Paypal. Inte haft några större problem dock med köp.

Tack för era svar! Det är 15.000 det handlar om så jag är lite rädd att bli lurad...

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 227
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 969
Senast: super
·
Samhälle Att folk blir lurad både vid köp och sälj hör man ju ganska ofta. Nu antar jag att det är någon som provar lura mig men jag kan inte...
2
Svar
31
· Visningar
2 978
Senast: Is
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 139
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar