Pavo 18 plus

X17

Trådstartare
Halloj!

Jag har haft pavo 18 plus till min 18 åriga new forest vallack ett tag nu (köpte det när det kom ut), och jag är otroligt nöjd! Man kan ge det både torrt och uppblött, och min häst älskar det!
Jag har lite frågor, då jag inte är så bra på detta med foder så jag använder mig av Buke!
Kan man blötlägga maten på kvällen och sen ge det kvällen därpå, eller påverkas fodret av det?
Fördrar ni att ge bara pavo-fodret eller kombinerar ni med andra grejjer också (tillskott/betfor eller liknande)?
Vad är era erfarenheter av pavo fodren?
 
Jag skulle aldrig blötlägga foder ett dygn i förväg, det finns alltid risk för att det börjar jäsa.
 
Okej, men då får man nog kombinera varmt och kallt vatten när man blötlägger? Vill ju inte att hästen ska bränna sig...
 
Nu förstår jag inte hur du menar.
Det kan jäsa i enbart kallvatten, om du tänkte så.

Jag tycker inte att du ska blötlägga foder så långt i förväg, då risken är att det blir dåligt då.
 
Varför blötlägger du 18+?
Ger slobber mash som treat och det lägger jag i varm vatten så det får svälla lite och svalna. Efter ca 30 min är det good to go.
 
18+ är ju gjord för att kunna ges både torrt och uppblött, och hästen älskar uppblött så det är därför. Ja du har nog rätt, ingen ide att blötlägga dagen innan.
 

Liknande trådar

S
Foder & Strö Nu vänder jag mig till buke igen. Jag känner att det är ngt som inte står rätt till. Han gick på fri tillgång för i november/december...
Svar
7
· Visningar
1 670
Senast: smultronfot
·
K
Foder & Strö Hej! Är så att min ponny älskar mat och är lättfödd, och har ganska lätt att lägga på sig. Tar det hela från början så att det blir...
Svar
4
· Visningar
1 405
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp