Påverka med tankekraft?

Havsluft

Trådstartare
Har varit arbetslös nästan ett år, går på intervjuer och är alltid den de inte väljer. De tjänsterna jag söker i ett yrke jag jobbat i många år och det är mellan 150-200 sökande på varje tjänst.

Jag har slipat på min presentation och nyligen på senaste intervjun tyckte jag att det gick rätt så bra. Jag har affirmerat innan, tänkt att det jobbet ska jag ha, tänkt när jag börjar där osv blandat med hur bra jag är ;). Jag förbereder mig i dagar och efter intervjun är jag helt slut och ledsen, dränerad och allt känns hopplöst.

Jag måste försöka allt och undrar om jag kan påverka dem som gör urvalet denna gången genom tankens kraft, flummigt men finns det någon som tror på sånt?
 
Sv: Påverka med tankekraft?

Nej, jag tror absolut inte att det går. Du har haft intervjun, så du har gjort din bit. Nu kan du bara vänta på resultatet.

Det som är bra med det är att du inte behöver oroa dig över hur du ska tänka nu för att maximera dina chanser, istället kan du försökta ta det så lugnt som möjligt och hitta den blandning av förväntan och pessimism som är bäst för ditt välmående.
 
Sv: Påverka med tankekraft?

Nej, jag tror inte på sånt, men varför inte ringa upp en tid efteråt, då de har bestämt sig, och fråga vad det var som gjorde att de valde den de valde. Vad hade den personen som inte du hade? På så vis kan du kanske lära dig lite mer om vad de är ute efter och vässa din egen presentation till nästa gång. Någon gång borde det väl funka.
 
Sv: Påverka med tankekraft?

Jag brukar ibland maila och fråga. Har fått ovanligt många nej det sista men ska fila på cv och brev :)
 
Sv: Påverka med tankekraft?

Har varit arbetslös nästan ett år, går på intervjuer och är alltid den de inte väljer. De tjänsterna jag söker i ett yrke jag jobbat i många år och det är mellan 150-200 sökande på varje tjänst.

Jag har slipat på min presentation och nyligen på senaste intervjun tyckte jag att det gick rätt så bra. Jag har affirmerat innan, tänkt att det jobbet ska jag ha, tänkt när jag börjar där osv blandat med hur bra jag är ;). Jag förbereder mig i dagar och efter intervjun är jag helt slut och ledsen, dränerad och allt känns hopplöst.

Jag måste försöka allt och undrar om jag kan påverka dem som gör urvalet denna gången genom tankens kraft, flummigt men finns det någon som tror på sånt?

Nja jag tror inte det påverkar på avstånd men tror helt klart att du kan påverka din direkta närhet med tanken, eller ja din bestämda tanke ändrar ditt sätt att föra dig på och får då din omgivning att omedvetet reagera- typ -med enkelt uttryck.

Det är bara en personlig teori men ja jag tror på att visualisera saker man gör/vill ha framför sig. Men näh jag tror inte att du kan få en vän att ringa för att du tänker på denne, där tro jag mer på slumpen.

Men jag håller med den som skrev ring företaget som du sökt arbete på kolla hur det går med ansökningarna visa att det är DU och ingen annan som ska ha det här jobbet. Lycka till.
 
Sv: Påverka med tankekraft?

Jag brukar ibland maila och fråga. Har fått ovanligt många nej det sista men ska fila på cv och brev :)

Vad har du fått för svar när du frågat? Jag är själv uppsagd (arbetsbrist) from nyår så vill veta allt som går när det gäller att söka jobb :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
862
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 700
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp