Patrik Kittel sågas för bilderna på OS: ”Ska inte förekomma”

Här flyr Patrik Kittel Expressens frågor.
Detta efter att det dykt upp bilder på hans häst Touchdown med den starkt kritiserade blåa tungan.
Senare återkommer dressyrryttaren med ett sms:
”Jag står för hur jag rider. Ingen har haft något att anmärka”.
Samtidigt har ett antal ryttare kallats till förhör av domarna.
 
Expressens bilder togs av Bildbyrån, där var Kittel med. Sen tog FEI, som jag fattade det, egna bilder men om Kittel var en av dem som förhördes ville de inte berätta.
Stämmer. FEI har inte visat sina bilder offentligt.

Sen fattar jag det som att det är FEI som har varnat och "förhört" ett antal ryttare (max fem, enligt FEI själva säger).

Är det skillnad på att, under OS, bli varnad av sin egen sports organisation och att bli det av, typ, OS-organisationen (IOK?)?

FEI kommer att hålla tyst om vilka de har varnat så länge de någonsin kan. Till skillnad från seriösa organisationer vill FEI inte arbeta på ett transparent sätt.
 
FEI kommer att hålla tyst om vilka de har varnat så länge de någonsin kan. Till skillnad från seriösa organisationer vill FEI inte arbeta på ett transparent sätt.
Jag fattar verkligen inte hur det kan få vara så. Är det så i andra sporter; att man får hålla tyst om sådant? Får alla bestämma själva vad de vill publicera när de deltar i tävling?
 
Jag fattar verkligen inte hur det kan få vara så. Är det så i andra sporter; att man får hålla tyst om sådant? Får alla bestämma själva vad de vill publicera när de deltar i tävling?
Ingen aning vad gäller de övriga olympiska sporterna. Ridsporten är ju ett specialfall då man kan bete sig illa mot hästen utan att bryta någon tävlingsregel.

Jag tänker mig, men vet inte, att regelbrott hanteras likartat i alla grenar i OS. Så att FEI tex inte kan mörka doping.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp