Pationeringar

V

Vaccan

undrar bara om det är någon som nånsin haft behovet att göra egna pationeringar och isåfall varför, jag har jävlats med det i två dar nu och har börjat fundera över när man har nytta av det idag när alla burkar typ är fix färdig när man får dom.
 
Köper man nya hårddiskar så finns ju ingen partionering på dem.
Jag har partionerat flera av mina hårddiskar. Det som jag tycker är mest praktiskt är att man då slipper att allt på disken försvinner om man skulle behöva installera om Windows. Jag har flera av diskarna partionerade och har aldrig haft problem med det. Är lätt ordnat med hjälp av (i XP) Kontrollpanelen/Administrative Tools/Computer Management/Disk Management.
 
jasså, det visste int jag :)
Då kanske de var en stor fördel då att jag har lärt mej nudå :D
 
om du inte har några partitioner tidigare på hårddisken så kan du fixa det innan du börjar installera operativsystemet, du får då välja hur du vill lägga upp hårddiskutrymmet. om du redan har installerat operativet så går det ju att fixa ändå, men det är kanske lite mer riskabelt (kan gå fel).

det är helt klart bra att ha två olika partitioner, en på 5-10 gig för operativsystemet, och en lagringspartition på resterande del av hårddisken för att spara filer mm, för man vet aldrig när man behöver installera om systemet efter att något gått fel...
 
...och när man väl behöver installera om kan det vara bra med en Ghost. :D
 
visst, partition magic funkar i 99% av fallen, men det är inte helt riskfritt. fast man kan ju testa, funkar det inte får man helt enkelt installera om iaf...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
943
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 117
Senast: escodobe
·
Fordon Har en gammal, lite körd, 8 hk Yamaha i mycket bra skick. Köpte den ifjol och hade den hos en granne på service innan jag tod den ibruk...
Svar
2
· Visningar
240
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp