Jo, det betyder urledvrickning, men som jag fick förklarat har hon en grund knäledshåla och därmed instabilitet. Märks när hon, som jag skrev tidigare är påverkad av det eller trött, att det `knortar´ i knät och det är oxå synligt för ögat. Besvärar även vid verkning då hon tappar stabilitet och därmed balans samt att det förmodliogen gör ont. Upphakningar syns väldigt sällan. Blir påverkad med mera instabilitet av att ex. kliva upp på lastpallar och då tänker jag att olika skolor skulle kunna bli tuffa för henne, även om jag förstår att det blir att jobba på lång sikt så hon stärks. Men det är kul att höra att det fungerar för dej, hade nästan tänkt ge upp och bara ha skogsridning och lättare `gymnastikövningar´ för att skona henne, men ändå hålla henne mjuk. När jag tömkör henne går hon i fin form och är glad, med ryttare trivs hon inte alls, jobbar emot, har dålig motivation o.s.v. Nu kan det ju vara fel på så mkt annat, sadel, vi som rider förstås....
Ska ge b-vitamin när jag vet att det troligen kommer en svacka i hennes fysik. Tack för svar.