Hej! Känner mig rådvill och skulle behöva lite tips..! Köpte en 6 årig c-ponny i höstas till min dotter. Vi var och provred honom vid två tillfällen och var även med vid besiktningen (säljarens veterinär). Han gick igenom besiktn. u.a. och var väldigt trevlig vid bägge provridningarna! Han har väldigt stora gångarter och min enda fundering var att han var omusklad bak.. Svaret på detta var att han blivit mkt sparsamt riden den sista tiden pga tidsbrist. Säljaren berättade aldrig att ponnyn hade patellahakning, men sa att han hade en benägenhet att bli låg i trakterna, vilket man skulle tänka på vid skoning. Vi köpte vår ponny och åkte hem, där vi märkte att han hakade ringde säljaren och frågade, fick som svar att han inte hade haft problem med detta och att det säkert berodde på att han varit oskodd bak en period och att han blivit oregelbundet riden. Vi har nu under hösten skott honom efter konstens alla regler, rider regelbundet och med varierad träning (klättrar, rider över bommar, dressyr, hoppning, galopp bana m.m), vi ger honom tiamin, har haft hemma kiropraktor samt massör regelbundet, stretchar varje dag.. you name it! Fick idag reda på av en tjej som tydligen hade hyrt ponnyn förra vintern och våren att han hakade även då och att säljaren visste om det Min fråga nu är "ska jag lämna tillbaka honom pga dolda fel/ undanhållen information"? Det är en fantastiskt duktig ponny med en bra hoppteknik, trevliga gångarter och ett fantastiskt psyke.. vi har redan hunnit fästa oss vid honom.. Samtidigt är jag rädd att han skall få förslitningar i vänstra frambenet (jobbar lite diagonalt, då han inte riktigt trampar under höger bakben) eller att han skall få inflammation i knäleden.. Syftet med köpet var att han skulle bli dotterns nya tävlingsponny och att vi skulle ha honom i många år framåt.. Vad skulle NI gjort???!! Tar tacksamt emot funderingar från er andra!