Pastasallad

Malibu_Stacy

Trådstartare
Jag vill ha era bästa och godaste recept på pastasallad! :D

Gärna vegetariska men det spelar egentligen ingen roll för köttet kan man ofta byta ut mot annat.

Har ni något på lager?

Brukar blanda pasta, gurka, tomater, linser, böner, morötter, majs och purjolök. Och sedan kyckling/stark korv, bacon och skinka. Kan ibland även blanda i feta ost.

Jag vill ha era bästa och godaste recept på pastasallad! :D

Gärna vegetariska men det spelar egentligen ingen roll för köttet kan man ofta byta ut mot annat.

Har ni något på lager?

Jag har precis ätit en sallad med pasta, isbergssallad, ruccola, citron- och örtmarinerad kycklingfilé, gurka, majs, körsbärstomater, hallon, krutonger och vitlöksdressing. Smarrig!

Annars är jag ett stort fan av vattenmelon i sallad.

Blandar ihop

Pasta, äggskivor, sallad, tomat, gurka, majs, ev kikärter eller någon liten böna, ost, fetaost, ev pinjenötter eller cashewnötter.
Gott att ringla över balsamico om man har pinjenötter i.

Sen sås gjord på worchestersås (obs innehåller ansjovis), creme fraiche, tomatpuré, salt peppar.

Tack för middagstips, det blir nog pastasallad ikväll ;)

Jag älskar den här:
Pasta
Melon
Späda salladsblad
Perfekt kokade ägg (gulan ska precis ha stelnat)
Körsbärstomater
Gurka
Kallrökt skinka
Hemmavispad majonnäs med pepparrot i

Liknande trådar

Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
588
Senast: skogaliten
·
Mat Har hamstrat på mig en massa lammfärs och funderar på vad jag ska laga. Biffar är gott, men jag lagar gärna annat också. Hjälp mig...
Svar
15
· Visningar
645
Senast: hastflicka
·
Fritid Jag funderar på en solosemester på 1-2 övernattningar i sommar. Det finns ett gäng loppisar, byggnadsvårdsbutiker etc som jag vill åka...
2
Svar
25
· Visningar
968
Mat När ni köper mat på pizzerian köper ni då en befintlig pizza, sallad, annan maträtt eller lägger ni till och/eller drar i från? Jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
6 063
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar