passläggning

Glitnir

Trådstartare
Jag vet att man inte bör passträna sina hästar för mycket, men när man är i presis i början av karriären, och man vill träna läggningar så det sitter eller hur man ska säga,hut ofta kan man göra det?..

Mitt mål är att testa femgång i framtiden..

Och jag vet att jag kan fråga min tränare om detta, men ville se också hur ni med passhästar börjat er "karriär".. :)

När jag tränat passen kan jag göra fler läggningar en period än jag normalt gör, men bara just läggningarna och ett fåtal meter i pass, utan krav på tempo eller passkvalitet. Jag tror inte att själva läggningarna sliter så mycket på hästarna om man ser till att ha bra underlag och tillräckligt skydd på hästen. Och självklart att den är stark, vältränad och balanserad innan man börjar.

Jag vet att man inte bör passträna sina hästar för mycket, men när man är i presis i början av karriären, och man vill träna läggningar så det sitter eller hur man ska säga,hut ofta kan man göra det?..

Mitt mål är att testa femgång i framtiden..

Och jag vet att jag kan fråga min tränare om detta, men ville se också hur ni med passhästar börjat er "karriär".. :)

Läggningar kan man förutom som Charlotta skriver öva mer tycker jag, sedan kan man även som en övning rida på volt och rida trav -> galopp -> tölt, den övningen fick jag av Gummi för några år sedan.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 273
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
284
Senast: MML
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 129
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama