Passivitet

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare anja23
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 928
A

anja23

Hur tränar ni passivitet?
Jag har upptäckt på träningarna på klubben att hunden fått svårare och svårare att koppla av. Och tänkte höra om ni har några tips på hur man kan träna passivitet på andra ställen än hemma.

Vi har tränat mycket passivitet hemma genom att "bestämma" att hon ska vila. men på andra platser vill jag inte kräva att hon ska ligga stilla och vila utan snarare att hon kan sitta/ligga lugnt och inte som nu då hon sitter på nålar och kastar sig över allt och alla som kommer i närheten.

Alla tips är välkomna!

Sv: Passivitet

Men min hund tillbringade jag en vinter med att åka till klubben när de andra tränade, påpälsad som bara den :D Sen satt jag bara och höll i kopplet, brydde mej inte om hur hon betedde sig. Efter flera timmar när de andra var färdiga lastade jag in hunden i bilen och åkte hem..
Fruktansvärt tråkigt men nu kan hon iaf slappna av på de flesta ställen och varvar inte speciellt mycket!
Lycka till!

Gå till järnvägsstationen, veterinärens väntrum, stadsparken, torget i centrum. Sätt dig ner och läs en bok, tills hunden blir uttråkad och en stund till.

Gå ut i skogen och ta en lång paus med medhavt fika.

Åk låååånga sträckor med buss eller tåg.

Jag smygtränar passivitet. På promenaderna så stannar jag helt sonika ett par minuter står stilla och bryr mig inte om hunden, jag pillar lite med kameran eller tittar på naturen osv.

Även på klubben så har hon fått lära sig titta på när andra tränar sitta på sidan och bara vara lugn.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 077
Senast: Nepenthe
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt... 2
Svar
21
· Visningar
1 880
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
2 022
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka