Passfråga

E

emelit

Ska skicka in reg.beviset och signalimentbeskrivningen för att få ett hästpass. Det står ju även att man ska skicka in: Uppgifter om aktuell ägare: namn, adress, tel nr samt överlåtelsedatum

Vad menas emd överlåtelsedatum? Dagen jag köpte honom? Det står ju i reg.beviset. Mitt namn, adress och tel.nr, ska jag skriva ner det på en separat lapp och skicka med i kuvertet eller?

Sv: Passfråga

Överlåtelsedatum är det datum hästen blev din. Alltså förmodligen den dag du betalade honom.

Är det ett halvblod så går man in på ASVH:s hemsida och skriver ut en speciell blankett som de kallar "passansökan".
Sedan skickar man in den, köpekontrakt eller kvitto på köpet (förslagsvis en kopia) samt registreringsbeviset.
Och är registreringsbeviset ett sådant som inte innehåller ett sk konturdiagram så måste man skaffa ett sådant och skicka med det också.

Du behöver ju inte skriva ner ditt namn och adress två ggr, skriver du det på ett ställe duger ju det.

Sv: Passfråga

Okay, det är en connemara och på deras hemsida står det att man ska skicka signalementbeskrivning, reg.bevis (orginal) + det andra jag skrev förut. Men på reg.beviset står inte min nuvarande adress så den bifogar jag med en lapp eller så. Men det står ju överlåtelsedatum på reg.beviset, så det behöver jag väl inte skriva igen eftersom det redan står en gång?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 493
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 937
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve