Passfråga importhäst

No1

Trådstartare
Har en tysk med pferdepass.
Är det något jag behöver tänka på för att kunna visa honom på 4-års och tävla (registrering/pass?) eller är det bara att tuta och köra?

Sv: Passfråga importhäst

Tyska importer ska inneha godkända EU-pass och behöver därmed inte svenskregistreras. Men vill du deltaga i ASVH.s eller SwedeHorse verksamhet så behöver hästens svenskregistreras. Så har du för avsikt att visa din häst på Championat, kvalité, 3-årstest m.m. så behöver du svenskregistrera. Börja med att ta ut en ID-kontrollant och läs sedan på ASVH's hemsida hur du ska gå till väga. Om du endast har tänkt att starta vanliga tävlingar behöver du ej svenskregistrera.

Sv: Passfråga importhäst

Tyska importer ska inneha godkända EU-pass och behöver därmed inte svenskregistreras. Men vill du deltaga i ASVH.s eller SwedeHorse verksamhet så behöver hästens svenskregistreras. Så har du för avsikt att visa din häst på Championat, kvalité, 3-årstest m.m. så behöver du svenskregistrera. Börja med att ta ut en ID-kontrollant och läs sedan på ASVH's hemsida hur du ska gå till väga. Om du endast har tänkt att starta vanliga tävlingar behöver du ej svenskregistrera.

Tack! :).......

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Shaggy
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 603
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka