Passen till era -08

asterix_zaphir

Trådstartare
Är det någon som fått de ännu, ni som skickade in in höstas?
Skickade in mitt i början av okt men inte fått det ännu...
Ska man börja bli lite oroligt det försvunnit någonstans :crazy:

Sv: Passen till era -08

Jag skickade in mitt i december.
Men det fanns MASSA papper när jag var där och lämnade mitt (Bor så nära så jag lämnade hellre in än skickade).

Mina ID-kontrollerades och chippades 22/12 och då skickades pappren in tillsammans med alla andra föl från Edeby Gård. Jag förväntar mig inte att få passen än på jättelänge. Håller koll i PADOCKEN på WF, otåligt, för att se när fölisarna kommer med.

Har en hingstunge i Karlshamn och han blev chippad i oktober/november tror jag. Han finns med i WF.

De jag har hemma blev chippade på Lucia och det kommer väl att ta en stund antar jag. Mest nervös att jag ska ha fyllt i nåt fel så det kommer tillbaka.:crazy:

Jag skickade också in mitt i början av Oktober, och har ännu inte
sett röken av det:confused:

Däremot finns han med på WF

Då får du det nog snart hemskickat.

Skickade in mitt i December, själv räknar jag med att få mitt i slutet på feb. början på mars.

Vet dock inte om det tar längre tid nu när det ska DNA kollas.

De var super snabba förra året, men antar att det beror på att de ska analysera alla DNA prover innan de lämnar ut passen?

Har jag inte fått det till början av April får man väl ta och ringa dit och höra. Då är det ett halv år sedan jag skcikade in det.

*kl*

Är det nån som vet ungefär hur lång tid ägarbytesregistrering brukar ta? Min granne här skickade in för någon månad sedan och börjar trampa runt nu och saknar passet, men jag har ingen aning alls om hur långa väntetider det är på sånt, är det någon som vet?

Det brukar ta ca 1 månad så ge det ett par veckor till, om det är bråttom så kan ni maila avelskansliet och be om förtur. De brukar vara snälla och rara där.

Känns som att passet kommer dyka in runt semestern, håller koll på worldfengur och det kommer in runt max 1-2 hästar där i veckan.

Jag har varit i kontakt med SIF i dagarna, papper till vår avkomma lämnades i början av oktober på avelskansliet. Att de kommit in ser jag i WF, men enligt uppgift från SIF är passet inte tillverkat ännu och det kommer att dröja lite ytterligare.

Jag skickade in mitt i slutet av november och än finns inte Líf med i WF ens.

jag skickade in mitt i mitten av januari, och fick tillbaka det 2½ vecka senare. Gick jättefort tycker jag:) Passet till våran 08a har däremot inte kommit än. väntar för fullt!

*KL*

Hur har det gått för er, har ni fått några pass ännu?
Nu har det snart gått 6 månader sedan jag skickade in mitt och har ännu inte fått det...

Jag skickade in mitt precis i början av Oktober och har inte heller fått
det än...

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Squie
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 223
Senast: Görel
·
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Zevzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka