A
allroundhästarna
Hur tycker ni att denna sele sitter? Är den rätt anpassad i förhållande till häst och rockarden? Tacksam för kommentarer.
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
cämela skrev:jag brukar fästa slagremmen (körsällan med det) där man fäster svanskappan alltsåärdet delar sig då kan dom absolut inte slå¨
allroundhästarna skrev:Sen är draglinorna från bröstan och jag inte kompisar , det känns alltid fel, hur jag än snurrar, även om jag börjar underifrån, uppifrån, bakom eller framför, det känns lika fel.
Hur gör ni?
Sen en undran till, måste man ha en spärrgrimma för att sätta en springrem i, eller har ni löst det på annat sätt?
allroundhästarna skrev:Hej
Sen en undran till, måste man ha en spärrgrimma för att sätta en springrem i, eller har ni löst det på annat sätt?
Eftersom att jag ej ska tävla så vill jag inte att hon ska springa med huvudet för högt och dra iväg, så skulle jag vilja ha ner hennes huvud litegrann.(När hon drar iväg fort så sträcker hon ut och nosryggen är nästintill horisontell)
Tacksam för förslag och idéer.
Aldeles rätt uppmärksammat, men jag tycker att den är lite för kort och när hon travar fort och vill sträcka fram huvudet så "sliter" det i bettet. Därför undrade jag om springremmen, vad jag kan förstå så kan man sätta den så att hon kan sträcka halsen men inte få upp huvudet så högt (avvägning) och den sliter inte i bettet.cämela skrev:är det inte det hon har på bilden???