Passage å piaff?

M

MizzBellie

hej
läste just splittans inlägg om passage...
men jag undrar hur man lär en häst det igentligen... och hur lär man den piaff??? :confused:
Vill så gärna lära min det....

Någon som vet???

Sv: Passage å piaff?

mycket träning!! krävs ordentligt med muskler för att hästen ska kunna samla sig ock sänka bakdelen.

det gäller att ryttaren har taktkänsla och vet hur man ska göra. innan man lär in det på sin egen (när man kommit så långt) så rekommenderar jag att testa det på en häst som kan piaffen,så du vet hur det känns och hur du ska göra.

min ena häst har precis påbörjat piaffen,och det går superbra. han har satt sig så mycket att han har gjort början till levad så jag ska försöka minska mina hjälper,gäller ju att hitta en balans och en takt i det hela.

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 257
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 462
Senast: Häst_
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V