Pass utan ägarbevis

S

silverdraken

Jag misstänker att jag inte har något riktigt ägarbevis på min häst. Har bara ett vanligt utskrivet A4 där hans förra ägare har skrivit att hon skänkt bort honom till mig med datum och namnunderskrift.

Några andra papper förutom ett gammalt vacinationskort har jag inte på honom. Går det att skaffa ett pass ändå?

Sv: Pass utan ägarbevis

beror på ras och hur hästen är registrerad från början.
Det går alltid att skaffa pass, frågan är väl snarare hur komplicerat det blir.

ja du kan skaffa pass!

du ordnar det som ska ordnas inför passet.
id-kontrollant o dylikt.
sen sänder du in dom papprerna samt ägarbevis (kopia på det pappret du fått) och skicka in till det ställe du ska ha pass ifrån.

man behöver inget ägarbevis om hästen ej är reg sen tidigare, men det kanske denna va?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 518
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka