Pass...igen...

K

Kolgrimmur

Har en islandshäst, hon är chipmärkt, har alla papper, ska bara skickas in....

Men, vart ska jag skicka det och hur mycket kostar det, antar att jag bara behöver betala för själva passet å portot?

//S

Sv: Pass...igen...

Ring till din avelsförening först. Jag råder dig sedan att skicka dessa handlingar med rek. brev. Det är inte roligt om nåt sånt kommer bort på posten.

gå in på sifs hemsida där står hur man skall göra.
där kan man ochså hämta blanketten registrering i sif/ anskaffande av hästpass.står på blanketten vad som behövs.
skicka ett rek brev. till sifs avelskansli.
du får tillbaks passet genom att lösa ut det på posten.

Har för mig att jag betalade 500 spänn då jag löste ut mitt pass för ett par månader sedan.

Observera att chipmärkningsrutinerna har ändrats vilket det stod om i senaste islandshästen. Detta innebär att du sänder koder + rapporten med passansökan, men hårprovet skall du förvara själv hemma.

http://www.icelandichorse.se/ under "avel" så hittar du en rubrik som heter just Hästpass. Där finns lista med kom-i-håg, och instruktioner om hur och vart du skickar din passansökan. Kom i håg en tydlig avsändaradress så att du får tillbaka ditt pass!!
(Du kanske har sett efterlysningarna i islandshästen?!).

Ska du tävla eller betäcka får du skriva det tydligt i ett följebrev, eftersom du kommer att behöva passet då. Jag vet dock inte om man i dag tar ut en kostnad för sådan förtur.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 334
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama