Pass-förvirring

Ranger

Trådstartare
Kan man tävla i Sverige trots att hästen har danskt pass? Jag trodde att han skulle få ett nytt pass när jag registrerade ägarbytet hos SIF men det fick han inte.

Trodde också att det var registrerat hos FEIF att han är valack men i alla dokument, inklusive i ägarbeviset, står det fortfarande hingst. Blir det till att skicka in till SIF igen?

Någon som vet? :confused:

Sv: Pass-förvirring

Har hästen redan ett pass så utfärdas inget nytt från SIF , det stämplas bara i passet att hästen nu är registrerad i svenska islandshästföreningen.

När det gäller hurvida din häst är hingst eller valack är detta inte särskilt noga, om du vill kan du säkert skicka in en ändring men detta är inte nödvänligt.

Sv: Pass-förvirring

Tack båda för era svar! :)

Jag hittade SIF-stämpeln och anteckningen om ny ägare längt bak i passet.

Tror jag avvaktar med att anmäla Dökkvis förlust av fortplantningsförmåga till SIF då. :cool:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 921
Senast: Derivata
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 678
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 449
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI