Gammeln

Trådstartare
Har ni börjat med pyntet nu? Vad ska ni göra i påsk? Solresa kanske? Själv flyger jag till Kreta snart 2 härliga veckor :D:bump::banana:

Sv: Påsk

Orkar inte ta fram nåt påskpynt alls i år. Kommer dock tillbringa påsken med familjen (föräldrar, bror och min sambo).

Har inget påskpynt, ska plocka ner "julstjärnan". Ska äta chokladägg och vara utomhus.

Barnen ska få påskägg och jag ska äta kyckling hos mamma på lördag. Det är allt. Ingen pynt, inget annat.

Har påskpyntat med ris och någon liten fågel i en blomkruka. Mina syskon med familjer kommer norrifrån på besök så det kommer att bli både påsklunch och påskmiddag, dock olika dagar.

Inget påskpynt.
Åker till ett så glamoröst ställe som Gävle för att tillbringa helgen i det mörka råkalla ridhuset på Lervik.

Påskris i morgon kanske, övrigt pyntande får vänta till ledighet på fredag... i morgon ska det inhandlas innehåll till ett stooort alldeles eget påskägg med kvalitetsgodis. Detta ska sedan konsumeras medan jag andaktsfullt följer världscuptävlingarna från Lyon på tv. :bump:

Resten av påsken samt hela veckan därpå kommer att ägnas åt omfattande ridning av två styck vackra och pigga hästar, egen träning (måste jogga/cykla bort några kalorier i alla fall), verandafrukostar, trädgårdsarbete och konstrunda. Om det hinns med i påskhelgen eller början av nästa vecka kanske bjuda över några av grannarna på fika också.

Och om vädret blir lite sämre och jag får fart på datorn/modemet, kanske jag ger mig Diablos nya expansion i födelsedagspresent så att jag kan döda några virtuella monster på lediga stunder. :D

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 075
Senast: KesoNeso
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
383
Senast: sthu
·
Mat Tidigare år har vi inte tänkt så mycket på matbudget, men i år har vi gjort det för att ha råd med annat vi gärna vill ha råd med...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 115
Senast: astronaut
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 079
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar