Påse under magen?????

Ickapeltz

Trådstartare
Min lilla 7-månaders kise har under de senaste veckorna bildat en liten "skinnpåse" precis mellan bakbenen..Det ser kontigt ut när hon går eftersom den svänger. När man känner på den så känns det som skinn men om man känner lite längre in så känns det som en vävnad där inne....Det kan väl inte vara en tumör som ter sig så :(
Någon som vet något?

Sv: Påse under magen?????

Det låter som en helt vanlig "skinnpåse" som många katter har under magen. Vissa kallar det kastrathäng för många hankastrater får det, men min (fertila) hona har det också.

/Erica

Kan det vara ett bråck kanske? (med tanke på att det känns som att det är vävnad i "påsen" menar jag..)

Jag tänkte ta och konsultera en veterinär iaf. Bara för att vara på den säkra sidan !

Cheeserica skrev:
Det låter som en helt vanlig "skinnpåse" som många katter har under magen. Vissa kallar det kastrathäng för många hankastrater får det, men min (fertila) hona har det också.

/Erica

Om det är bara en vanlig skinnpåse, kan man bli av med den eller hänger den med? Det är ju inte så vackert på min annars så vackra katt..

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 482
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 597
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• WE-tråden