Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Olika noter sitter kvar olika länge. Det som doftar när du sprejar på försvinner efter ett tag och kvar blir en doft som dröjer i många timmar.Har ni något bra tips på parfymer som sitter länge? Tycker mina släpper så snabbt! Jag gillar fräscha dofter som DKNY Be delicious och Marc Jacobs Daisy
För mig är det så, i alla fall. Jag slutar känna doften ganska snabbt efter applicering, men kan fortfarande "upptäcka" doften på nytt när jag vaknar på morgonen dagen efter applicering. I kläder jag haft på mig vid applicering kan jag känna doften flera dagar efteråt, under förutsättning att de inte tvättats.
Beroende på parfym så brukar jag inte spreja direkt på mig utan har flaskan en bra bit framför mig och så går jag rakt in i doftmolnet sekunden efter att jag sprejat...
Beroende på parfym så brukar jag inte spreja direkt på mig utan har flaskan en bra bit framför mig och så går jag rakt in i doftmolnet sekunden efter att jag sprejat...
Eller så sprejar jag på handleden och gnider den mot halspulsådern.
Jag kan också känna parfymen i sängkläderna någon dag efter. Jag använder inte doft på vardagar eftersom vi har doftförbud på jobbet. Men ska jag iväg på kvällen på möte eller annat så tar jag på lite doft.
De människor som använder väldigt mycket parfym känner ofta inte det själva. Man är sällan medveten om hur mycket man doftar. De gånger vi fått säga till någon deltagare om parfymanvändningen så har de i stort sett alltid blivit förvånade. De känner inte själva.
Sedan är det tyvärr så att dyrare dofter sitter längre och har fler toner än billiga...
Kanon-plan!Men den kostade ju 815 spänn
Jag får helt klart undersöka detta mer noggrant. Gå fram till randoms på stan och fråga om de känner något
Jag är ganska säker på att jag i mitt Fb-flöde för bara några dagar sedan såg en rubrik av typen "Så får du parfymen att sitta längre"... Men jag läste aldrig vidare och nu hittar jag den ju inte.
Jag har kommit fram till att på det sättet jag tycker om doft, funkar det bättre med hudlotion i aktuell doft, än parfym eller edt. Det förklaras också av några av länkarna man får upp vid googling.
Funderar på att köpa en oparfymerad lotion och blanda direkt i handen med doften jag önskar för dagen.