V

Victorious

Någon som vet vad det här är för mask??
Trådliknande ca 0,5-1mm tjocka och 10cm långa.
DSC01728.jpg

DSC01726.jpg

Sv: Parasit!?

Om du inte förstod svaret, så ska du leta bland rundmask för visst fasen är det en sådan.

Om du inte förstod svaret, så ska du leta bland rundmask för visst fasen är det en sådan.
Sånna fall en ny sort(för jag har sett alla).
Vi har bilder på alla parasiter som finns i stallet, och den enda som är lik dom här maskarna är Lungmask.
Det ser ut ungefär som om du drar isär trådarna i ett hamparep.
Det är en travare i full tävlingskondition!
Skall ta ut veterinär i morrn och kolla :idea:, då får vi svaret.
Lägger in svaret här när jag vet!

10cm långa? Kronan du la ut på förra tråden visade en helt annan storlek...

Återigen, skicka in till labb för arbetstämning istället för att söka hjälp här. Det är väldigt svårt att se på bilder.

10cm långa? Kronan du la ut på förra tråden visade en helt annan storlek...

Återigen, skicka in till labb för arbetstämning istället för att söka hjälp här. Det är väldigt svårt att se på bilder.
Dom var "upp till" 10cm.
Kolla den andra tråden så har du svaret.

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
380
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 377
Senast: Stergo
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp