paraplyvagn!

Cilla

Trådstartare
är lite sugen på att köpa en lättare kärra som jag kan ha i bilen och slippa dra med den stora bion överallt!

kollade lite på affären idag och fann Carena Lieback Lux, vad har ni för erfarenhet av dom?
kikade även lite på graco mosaic, såg inte helelr tokig ut....

Senast ändrad:
Sv: paraplyvagn!

Har en begagnad, och är nöjd...När jag väl fått hjälp av buke med att fatta hur man fällde upp den:D

Vi har en carena lieback lux och är supernöjda med den.
Använder den bara som rese/shoppingvagn och det duger den bra till!
Vi köpte vår för 950 kr på barnens hus och jag tycker att den är värd varenda krona.
Tar väldigt liten plats när den är ihopfälld.
Tycker att det är bra att man får en footsack med också, när det blåser lite är det bara att bädda med filt och knäppa på footsacken :).
Dock är det en väldigt liten varukorg på den, men man ska väl inte ha för många krav på en vagn som är så smidig och bra i övrigt.

Vi kommer inte att köpa nån vanlig sittvagn/sulky sedan utan nöjer oss med duon och carenan.

Vi har en Chicco liteway som vi är väldigt nöjda med! Den väger bara 6,1 kg och är väldigt användbar. Den har fullt liggläge och verkar vara av lite bättre kvalitet än tex carena

Vi är också ute efter en paraplysulky som vi kan ha med oss i sommar på segelbåten m.m och ett av mina krav är helt handtag och inte två separata som på dom som visats här.

Vi har kollat på :
graco_mirage-576.jpg

Vi har en Osann Vegas. Jag är jättenöjd och Emilia som tidigare hatade att aka vagn blev direkt mkt nöjdare med den. Den blir inte pytteliten ihopfälld men betydligt mindre än en kombivagn. Stor varukorg under, och ett smart "bord" vid handtaget där man kan ställa en vattenflaska, lägga lappen osv.

Kostade 90 euro. Hittade den pa svenska sidor ocksa för ett tag sen men nu när jag googlade efter en bild hittar jag den inte längre pa ngn svensk sida.

Jag älskar färgen pa den ocksa.

osann-poussette-osann-vegas-petrol.jpeg

Den kollade jag också på, men tog liebacken just för att jag gillade det delade handtaget :laugh:.

Defintivit svårare med delat än att köra med helt tycker jag iaf. Är man van att kunna köra vagnen med en hand oavsett om man ska svänga eller om man håller hunden i andra handen så känns tvådelat som ett för stort steg =P

Vi har en avanti moving light som vi köpte för starx över 1000:-! Super nöjd då den är smidig, lätt och har fullt liggläge och suflett!
Vi osm bor ute i skogen och inte har möjlighet att åka iväg och köpa vagn bara sådär så kan jag tipsa om: köpbarnvagn.se billig frakt och bra priser! Vi köpte vår sulky där...

Är det inte svårt att köra med delat handtag? Något jag funderat på länge.

Jo det är det och bökigare upp å ner för trappor.

Vi har en Carena, blir inte så liten ihopfälld men definitivt mindre än en vanlig vagn. Köpte en begagnad på blocket förra året när vi skulle åka till kreta.

Näe, jg tycker inte att det är svårare.
Kanske att det är svårare att köra med en hand som cala säger, men det är så sällan jag behöver göra det.
Jag tycker att det är skönare med delat handtag så slipper man vrida på handleden.

Det är mest en smaksak det där med delat handtag :)

Haha nu blev det en med delat handtag iaf, en med helt handtag tog ju inte speciellt mycket mindre plats än våran UJ och då förtog det ju hela meningen med att skaffa en sulky.

Vi jämförde mellan Carena Lie Backlux och BabyTravel Lux och sistnämnda var enklare att styra med barnet, hade betydligt bättre liggläge( mer plant ) och blev mindre ihopfälld än Carenan. Priset var detsamma då Carenan var 4 kr billigare.

Så vi köpte oss en Babytravel istället.

Ah, vad bra! Vi kollade faktiskt aldrig på babytraveln utan slog till på carenan direkt, men BT låter ju faktiskt snäppet vassare :).

jag fick en BT, men gav den till min syster och köpte Carena istället. BT var mycket större i sitsen och matilda satt inte alls bra....

wenligt upgift var den svårstyrd åxå! och jag tyckte den var allmänt racklig...

Haha tänk så olika det kan vara.

Jag ska se om jag kan hitta på testet men enligt den och enligt mig så var Carenan bra mycket mer ranglig och jobbigare att styra med 11kgs barn i. Däremot håller jag med dig om sitsen, den är större än Carenan och Ella är nog i minsta laget för den utan stöd så jag förstår att din dotter inte satt bra. Jag tänkte lite mer långsiktigt och kompisens dotter 2½ sitter inte så bra i sin Carena längre men i BT satt hon bra samt att liggläget var betydligt bättre i BT och det var det vi var lite ute efter.

Vi kommer mest använda den som sovvagn när vi är ute och seglar, för när allt kommer omkring så är ALLA paraplyvagnar hemska i jämförelse med vår UJ ;-)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 246
Senast: Vallmo
·
Trädgård & Växter Vid huset har jag en del grusade ytor, d.v.s. det är makadam där. Lagret är på tok för tunt så ogräset får lätt fäste i underlaget och...
2
Svar
30
· Visningar
2 765
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Vid huset har jag en del grusade ytor, d.v.s. det är makadam där. Lagret är på tok för tunt så ogräset får lätt fäste i underlaget och...
Svar
0
· Visningar
579
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 216
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar