Parad marsvinshona?

gul_zebra

Trådstartare
R8n mailade precis och bad mig fråga hur man ser om en marsvinshona blivit parad - så hur ser man om en marsvinshona blivit parad? :D

Sv: Parad marsvinshona?

Jo det är sant :rofl:

Innan hon börjar prutta smått då? Innan hon ser ut som en fotboll? Hur syns det då? :D

man kan efter några veckor känna ungarna i magen...och ca 2 dygn innan födsel vidgas bäcken bottenfogen rejält

Man kan typ itne se på en hona om den har blivit parad eller ej förrän magen börjar växa..

Du som varit (är?) uppfödare, visst skriker båda marsvinen rätt så rejält när de parar sig?

Hur stor är egentligen sannolikeheten att hanen ska ha kunnat få sin snopp :o genom ett kompostgaller med kycklingnät på insidan? då måste han ju ha stått rakt upp och honan "backat" bakåt eller nåt:p

Och ja zebran, forfarande dataproblems så du får maila svaret ;)

Fd. uppfödare snarare..
Sannolikheten är nog inte så stor. Men det märker du antagligen :D och det finns ändå ingenting att göra åt det utom möjligen att be :crazy:

Efter hur många veckor kan man se/känna om de har några barn i magen?

Tycker 3 av honorna gått upp rejält i vikt, men det är säkert bara den där jäkla pelletsen som de inte kan vara utan. Alla honrona är strax över/under året så jag hoppas att de klarar av en förlossning om det skulle vara så illa :crazy::cry:

Nackdelen är väl att de är överviktiga :crazy:

Om du har möjlighet till det så ställ dem svalt och mata typ bara med hö och grönsaker. Om de inte kan vara utan pellets så är det för att du inte vill "svälta" dem :D ge dem mindre och mindre pellets och ta bort det helt sen. De kan visst överleva utan pellets även om de själva vägrar tro det ;)

Hus och saker att hoppa upp på är ju lämpligt att ha i buren, och att ställa matskålen ovanpå ett hus så att de måste upp för att kunna äta öht.

Har minskat på pelletsen så 6 marsvin delar på ½ dl. Och när pelletsen är slut så får det vara slut, då får de gapa bäst de vill :devil::o
Enligt någon veterinär här i närheten så blir marsvin feta av morötter och äpplen med, men det tycker jag verkar lite skumt...:confused:

Hus har de med en "landgång" mellan så de sover gärna däruppe och hoppar upp där för att lättare äta hö ur höhäcken. Så motion får de ju därifrån också. Och så får de springa på golvet 2-3 timmar/dag i en hage med hus och gömställen.

Det är isof för att morötter och äpplen innehåller mkt fruktsocker eller vad det heter. Grönsaker är kanske att föredra om de ska ha en mager kost

Allt som är grönt alltså? :p

Gurka, broccoli, vitkål, endiversallad etc.

Ja, fast paprika går nog det med, fast det är nog .. Äh det väger ju upp med att innehålla mkt c-vitamin :D

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 176
Senast: Efwa
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
588
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
647
Däggdjur Läste precis att SLU vill ha allmänhetens hjälp för att få veta vad älgen äter. De har i tidigare undersökningar sett att bärris är en...
Svar
5
· Visningar
971
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?