Parad marsvinshona

Kira

Trådstartare
Vår lilla hona har haft sin boyfriend hos sig i 5 veckor. Och nu har det gått ytterligare 2 veckor. När i dräktigheten brukar man kunna se om de har ungar i magen eller inte? Har läst mig till "senare delen". Kan ngn berätta lite mer?

Hur smittsamt är klåda beroende på skabb mellan marsvin? Har en kamrat vars ena marsvin har klåda, men inte de andra 2. Marsvinet ska till veterinär i morgon kväll. Ska hon ta med de andra 2 "för säkerhets skull". Tänkte inte på att fråga veterinären när hon ringde. Vad tror ni?

Sv: Parad marsvinshona

Kommer inte riktigt ihåg när man börjar se det, men låt inte hanen gå kvar förlänge för är han i buren när honan föder så kan hon bli omparad igen inom typ 6-8 timmar efter födseln. Och så täta kullar är inte bra att honan får :crazy: Men man märker iaf att honan är dräkig när hon får stora "bulor" på magen som sparkar :D

Klåda är smittsammt ja, alla i buren och alla marsvin som har haft kontakt med marsvinen i den smittade buren och alla föremål som har funnits i dess närhet bör behandlas; Lite beroende på vad det är för skabbdjur förstås. Sellnick är dödligt iaf om det går obehandlat, pälsätare är bara otrevliga och statics har de förmodligen hela bunten x)

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 205
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 346
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 198
Senast: Lisa2014
·
Däggdjur Hej alla marsvinsälskare! Jag funderar på att skaffa marsvin igen men har lite funderingar om det. Jag har haft 5 marsvin förut...
Svar
0
· Visningar
1 223
Senast: mikaelat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix