Papperdokument överfört till Word?

Rea

Trådstartare
Kan man på något vis föra över pappers dokument till tex word eller Power point UTAN att sitta och skriva in det förhand :confused:????

//kristel, som vill lägga ut dokument på nätet...
 
Jadå, det går. Du behöver en scanner för att få in dokumentet i datorn. Sedan publicerar du det som en bild. Ofta gör man en PDF-fil av dokumentet för att göra det lättare för mottagaren att läsa det. Man behöver man dock ett speciellt program för att skapa PDF-filer.

Nackdelen med att publicera inscannade dokument som bilder är att filerna blir väldigt stora.

Ett annat alternativ är att låta datorn tolka det inscannade dokumentet och göra om det till text. Då kan man redigera texten i datorn och publicera den i det format man vill. De program som används till tolkningen kallas OCR-program (Optical Character Recognition). Ofta får man med ett sådant när man köper sin scanner. Det kan dock vara ganska bökigt att lyckas, och ofta blir det en massa fel i den inlästa texten. Om dokumentet inte är allt för långt så tror jag därför att det lönar sig att skriva in det för hand.
 
Oj, tack!
Jag har ett OCR-program (tror jag) så jag ska nog ge mig i kast med detta snarast!
Dokumentet ifråga är en brevväxling mellan 2 processerande parter i en rättstvist, jag och veterinären jag anmält för malpraktice och det är ganska många sidor som ska in isåfall och med tanke på vilken hastighet jag skriver så tror jag att det går snabbare även om OCR:en skulle ställa till det rejält
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
271
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
891
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
285
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
431
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp