Lejonelle
Trådstartare
Söker en dressyrhingst som lämnar avkommor som är
- mindre än genomsnittet, runt 1,60
- lugna, genomtrevliga, bussiga och arbetsvilliga
- friska och sunda, inget skrammel av lösa benbitar i lederna
och givetvis med trevliga gångarter.
Hingsten sökes för mitt eget stos räkning och målet är en avkomma som jag ska behålla själv. Hon är av halvblodstyp med welshmamma, 1,56, rör sig ganska bra, har ett utrevligt temperament som jag vill bevara men är oreggad. Exteriört OK förutom trång som sjutton fram.
Jag vill INTE få en 1,70 häst, så det där med storleken är viktigt. Temperamentet, storleken och sundheten är långt viktigare för mig än flashiga gångarter men eftersom jag håller på med dressyr är det klart att jag gärna vill ha det också.
Tacksam för alla tips
Lejonelle
- mindre än genomsnittet, runt 1,60
- lugna, genomtrevliga, bussiga och arbetsvilliga
- friska och sunda, inget skrammel av lösa benbitar i lederna
och givetvis med trevliga gångarter.
Hingsten sökes för mitt eget stos räkning och målet är en avkomma som jag ska behålla själv. Hon är av halvblodstyp med welshmamma, 1,56, rör sig ganska bra, har ett utrevligt temperament som jag vill bevara men är oreggad. Exteriört OK förutom trång som sjutton fram.
Jag vill INTE få en 1,70 häst, så det där med storleken är viktigt. Temperamentet, storleken och sundheten är långt viktigare för mig än flashiga gångarter men eftersom jag håller på med dressyr är det klart att jag gärna vill ha det också.
Tacksam för alla tips
Lejonelle