Papillon!!

R

Ruben Salte

Jag vill veta vilka som har papillon och vad ni gör med era små vovvar? Hur är dom som ras osv.. Ska nog skaffa en sån liten yrboll som nästa hund och köra en massa AG och lydnad med!

Sv: Papillon!!

Jag har ett litet yrväder på ett år. Hon är pigg och nyfiken och har en fantastisk ork att kuta runt i skogen och hon är väldigt lättlärd! Hon skulle passa utmärkt som Agility hund. Men även spår tyckerhon är roligt, kanske det roligaste hon vet.
Papillon är en stor hund i litet format. Inte bjäbbig heller...
På Tisdag åker vi och hämtar en valp till... Och det säger väl något om hur jag tycker om rasen?

Jag passar min syrras valp(3-4månader) på dagtid, och det är en riktig hund eller vad man nu ska säga, fast hon är pytteliten.
Och hon är ruskigt rolig.. jag tror jag skrattar ihäl mig ibland :D
Jag tror att det är en ganska tuff hund, eller den valpen jag passar är det iallafall. Hon ger sig på min 5-6 månaders RR :D
och hon lyckas sno hennes ben och korg och sen morrar hon så att min tik får ligga jämte korgen och titta på när pappisen äter på hennes ben i hennes korg :rofl: Och min hund är inte mesig :crazy:
Jag skulle nog vilja beskriva pappillonen som en liten BC. Full av energi och arbetslust och väldigt kontaktsökande. Dom är ganska kaxiga också ;)

Jag har två små Pappi-flickor på 4 år. Jag har även haft två pappisar innan dessa. Och det är en underbar ras.
De är intelligenta, lättlärda, tåliga och aktiva. Alla mina har varit väldigt sociala och trevliga hundar.
Vi tränar lite lydnad, gör tricks och provar ibland agility. Och de har väldigt lätt med allt. De är också med mycket i stallet. Trots att de är små så orkar de med och vill mycket. De är helt enkelt som stora hundar i små förpackningar, som någon sa.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 694
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 478
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025