pannband och tävling

S

__Stilett__

vilka typ av pannband får man tävla med nu förtiden? tycker det kommer mer blingbling? får man tävla med det mesta bara det är av läder på undersidan och ej kedje-länk?

min ena häst ser jättetråkig ut i små tradionella smala pannband.

tänkte främst på lokal nivå nu...men även rent allmänt.

Sv: pannband och tävling

Men jag är ändå lite frågande till exempelvis OS´ svarowskipannband. I TR står att dekoren ska vara diskret-men dom pannbanden är ju allt annat än diskreta! Skitsnygga, javisst, men det känns nästan som om domaren blir bländad av blinget...

På lokal nivå tror jag inte att det är någon större fara, men risken finns alltid att det är en nitisk överdomare som anser att det inte är diskret nog.

Har själv råkat ut för en sådan, dock på regional nivå.. vill man vara alldeles säker ska man nog inte välja allt för mycket glitter på pannbandet, tyvärr.. :crazy: Väldigt tråkig regel tycker jag!

Jag såg ryttare på strömsholm som red med väääldigt blingiga pannband ex.
1110108g.jpg
sånt, så man tycker att det borde vara rätt lugnt.

Det är väldigt svårt att avgöra vad som är diskret och inte. Jag tror det skulle vara svårt att få ett ekipage diskat när regeln är så pass otydlig.

Diskret från mitt förunft är när ingenting "hänger" utanför lädret och att pannbandet inte är bredare än nosgrimman samt att det är av en färg som är så likt tränset som möjligt dvs. inte rosa, gul eller grönt läder på svart träns.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 519
Senast: Mia_R
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 290
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka